3476
Sök

Nya teori testet på halkbana (riskettan)

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
tja. då jag gjorde halkbanan länge sen så fanns det ju inget andra test ( teorin).

en polare till mig ska göra halkbana och han undrar vad den andra delen av halkbana ( teorin) handlar om?
vad gör man? vad ska man kunna osv.

Tack

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

234 Inlägg
22 juni 2009
Halkan är Del 2
Del 1 är bara teori, där teoriledaren pratar om Alkohol, droger och trötthet i trafiken. Ganska så Ok Intressant, dock inte för den summan den kostar O.o!

Man behöver inte kunna något, bara delta och lära dig smile

Hoppas det klarnade lite smile MVH / Kita

Motorcyklar <3

461 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Kita skrev:
Halkan är Del 2
Del 1 är bara teori, där teoriledaren pratar om Alkohol, droger och trötthet i trafiken. Ganska så Ok Intressant, dock inte för den summan den kostar O.o!

Tack så mycket Kita för ett snabbt svar smile

9 108 Inlägg
22 juni 2009
Riskettan är det du tänker på. Har inget med halkan att göra utan om alkohol, droger, trötthet och varför olyckor händer i princip. Du behöver inte plugga någonting utan det enda som krävs är att du är delaktig och aktiv under de tre timmarna, men det brukar inte vara några problem för det är mycket intressant som tas upp.

Det är en bra utbildning, dyr tycker många men trafiklärare ska ju också tjäna pengar hehe wink Brukar ligga runt 400 spänn tror jag.

Snacka med din trafikskola, dom allra flesta får hålla Riskettan.

234 Inlägg
22 juni 2009
mr_right skrev:
Kita skrev:
Halkan är Del 2

Tack så mycket Kita för ett snabbt svar smile

Ingen fara smile Det var inte så länge sedan man gjorde den så =P hehe

Motorcyklar <3

234 Inlägg
22 juni 2009
MilleN skrev:
Riskettan är det du tänker på. Har inget med halkan att göra utan om alkohol, droger, trötthet och varför olyckor händer i princip. Du behöver inte plugga någonting utan det enda som krävs är att du är delaktig och aktiv under de tre timmarna, men det brukar inte vara några problem för det är mycket intressant som tas upp.

Det är en bra utbildning, dyr tycker många men trafiklärare ska ju också tjäna pengar hehe wink Brukar ligga runt 400 spänn tror jag.

Snacka med din trafikskola, dom allra flesta får hålla Riskettan.

Jo, de stämmer smile

Ja, 400:- var vad jag betalade. Dock har jag hört att den tydligen ska ha gått upp till 650:- hoppas dock inte det för alla körkortstagare!

Motorcyklar <3

461 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
3 timmar ? woow

han lär somna under tiden smile

9 108 Inlägg
22 juni 2009
Kita skrev:
Jo, de stämmer smile

Ja, 400:- var vad jag betalade. Dock har jag hört att den tydligen ska ha gått upp till 650:- hoppas dock inte det för alla körkortstagare!

Nädå wink Det är trafikskolorna som sätter priserna i slutändan så det kan löna sig att ringa runt lite. Har hört om dom som tar 800 också och det finns säkert ännu värre exempel. 4-500 är rekommenderat pris tror jag.

född blåvit
624 Inlägg
22 juni 2009
Och tänk på att det precis som halkan inte är ett test, utan en utbildning.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 juni 2009
va vell bara 2 timmar?  iof jag gjorde min 2006 så kankse ändrat sig?
vad jag mins så va den där teorin genom gång på olyckor se på film hur mkt som är kvar av bilen i kracher i viss fart
sen va de litet skriv på de som läraren lr gubben vad de nu va gick ingenom sen 1 timmes sladdade ute på banan 

va ju omöjligt och sumpa halkan 2006 så lär nog va lika omöjligt och sumpa den nu så vida de inte ändrat sig så mkt på de 3 åren?

7 274 Inlägg
22 juni 2009
MrEricsson skrev:
vad jag mins så va den där teorin genom gång på olyckor se på film hur mkt som är kvar av bilen i kracher i viss fart
sen va de litet skriv på de som läraren lr gubben vad de nu va gick ingenom sen 1 timmes sladdade ute på banan 

va ju omöjligt och sumpa halkan 2006 så lär nog va lika omöjligt och sumpa den nu så vida de inte ändrat sig så mkt på de 3 åren?

Omöjligt att sumpa halkan är det då inte.
Där jag gjorde halkan berättade dom om en som försökte stjäla bilen, han blev inte godkänd iaf roll

461 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Brains skrev:
MrEricsson skrev:

Omöjligt att sumpa halkan är det då inte.
Där jag gjorde halkan berättade dom om en som försökte stjäla bilen, han blev inte godkänd iaf roll

LOL?

försökte stjäla bilen från halkbana?

vilken idiot >.<

1 722 Inlägg
23 juni 2009
hehe jag behövde inte gå den nya kursen big_smile Jag klarade uppkörningen före 1 april tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

German Engineering
9 083 Inlägg
23 juni 2009
Jag behövde inte heller gå på den nya kursen wink Däremot var man på handledarkurs, 3 timmar var den.

Uppkörningen klarade jag på första försöket innan 1 april wink

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
23 juni 2009
riskettan är faktiskt rätt intressant, gjorde den för ca 2 månader.. Mycket vettigt som togs upp

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

234 Inlägg
23 juni 2009
speedfreak racing skrev:
riskettan är faktiskt rätt intressant, gjorde den för ca 2 månader.. Mycket vettigt som togs upp

Håller med dig där, dock var det lite tradigt emellan åt, men dom tog upp så mycket som man aldrig någonsin tänker på! Det é bra smile

Motorcyklar <3

715 Inlägg
23 juni 2009
MrEricsson skrev:

Håller med, gjorde den 08 och där var en utav utländsk härkomst med tolk som inte förstog svenska så speciellt teoridelen var meningslös men han klara det

Sök