4652
Sök

De mest bullrande avgassystemet till Volvo S60?

60 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Vilket kan det vara? Jag tänkte köpa ett nytt avgassystem till min volvo s60... Jag vill att det ska låta! Som t.ex. sportbilar... bruum bruum big_smile

Jag har en annan fråga också... Ni har la säkert hört när det smäller i (för det mesta) rallybilars avgassystem... Vad är det för nåt, vad heter det?
Senast redigerat av plaayboy (26 juli 2006)

BMW Power
2 362 Inlägg
26 juli 2006
Jt system har ju fina, men kanske inte till S60.. annars kan du ju alltid snickra ihop ett eget smile ..

Smäller? big_smile.. avgassmällar ? big_smile haha tongue men då har dom nog lite mer pulver än en org. S60 tyvärr tongue så blir nog inte så mycket smällar för dig kanske. Men du kan ju alltid skaffa flamethrower till den big_smile då får du lågor iallafall tongue

Mvh Kevin
Senast redigerat av FugitivE (26 juli 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
26 juli 2006
3" avgasrör rakt igenom o plocka bort katten. Då blire "brum brum" smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

1 723 Inlägg
26 juli 2006
och så slänger du på en "fart can" med minst 4" utblås så blir det brum brum wink

fan pinsamt ibland när man hör ett dovt ljud nånstans ifrån och sen är det en gammal golf med 3" system och 75 originalhästar. man skäms ju åt dem smile

ett seriöst råd: vad du än köper, köp inte simons sportsystem. de är inget att ha i längden. Feritta bygger på plats om du har nån av deras verkstäder i närheten? annars bygger du själv. Öka grovleken ett snäpp, det gör rätt mycket för "sportigare" ljud. sätt på mindre ljuddämpare än du har så får du lite högre ljudnivå. Men det är rätt irriterande i längden. speciellt på längre sträckor. 240 mil i en Trans Am var inte så jävla kul ändå. smile
Senast redigerat av falloutboy (26 juli 2006)

60 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Jo jag pratade med ferrita nyss men dom hade inget system till min bil sad jag har ju en vovlo s60 bi-fuel .. vart ska jag ta vägen hmm hjääälp big_smile

Maizer
26 juli 2006
Det är respons systemet som gör att det skjuter. Det är krångligt att förklara men du kan säkert hitta det om du söker.

8 156 Inlägg
26 juli 2006
Avgasknallar är egentligen inget bra. Det betyder ju att tändningen sker utanför motorn...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

5 710 Inlägg
26 juli 2006
plaayboy skrev:
Jo jag pratade med ferrita nyss men dom hade inget system till min bil sad jag har ju en vovlo s60 bi-fuel .. vart ska jag ta vägen hmm hjääälp big_smile

Inget färdigt kanske men de kunde väl bygga ett ? de brukar ju kunna bygga  till "vadsomhels".
Inte billigt men bra smile

MVH Jonas
..............

196 Inlägg
26 juli 2006
Avgassmällarna e när oförbrända gaser skickas ut tex när man släpper gasen o antänds i avgassytemet , uppstår om du har fet ställd förgasare osv på låga varv . .
Lotusen skjuter flammor o smäller som inni helvete direkt om du har dragit på o släpper gasen innan en kurva osv , pga fet inställda Dellorto förgasare på låga varv osv för att kyla av motorn . .

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
26 juli 2006
Jag och några till köpte en 245:a som studentbil..

Plockade av bakre ljuddämparen och satte på nåt enormt hemmabyggt ändrör.. tongue De small som satan i den när man hade varvat upp och släppte sedan gasen.. big_smile

(Katalysator bil me)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

12 086 Inlägg
26 juli 2006
Avgassmattret beror på att bilens gnista förskjuts så soppaluften antänds med öppen avgasventil typ.. vilket resulterar i ett jävla tryck till turbon, vilket ger mkt bra laddrsurser när man brassar på igen! Ska visst va mkt krävande för turbo mm så inget man ska exprimentera för mkt med..

60 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
plaayboy skrev:

Inget färdigt kanske men de kunde väl bygga ett ? de brukar ju kunna bygga  till "vadsomhels".
Inte billigt men bra smile

Jo, dom sa att dom kunde bygga ett system, fast jag var tvungen att ta reda på en massa saker och det enda jag kan med bilar är att köra, jag har aldrig mekat innan... Mekat och mekat men inte med stora grejor iaf... Så det är ju inte så lätt för mig att veta vad jag ska ta reda på osv... Han rabblade upp en massa men jag förstod noll.

Problemet med bilen är ju att det är en BI-FUEL.
Senast redigerat av plaayboy (26 juli 2006)

Skåning
739 Inlägg
26 juli 2006
Kör utan big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

60 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Man vill ju höras!!! big_smilebig_smile

Sök