Var en kinesisk kille som ville köpa min mammas gamla Peugeot. Först ringde han och ville kolla på den, vilket han också gjorde. Han skulle fundera på saken sa han och åkte hem.
Sedan dagen efter så ringde han och sa att han ville ha bilen. Han kommer till min mors hus och de gör en deal. Kinesen (han pratade knagglig svenska/engelska, och jo han var från Kina) verkade nöjd efter en längre testkörning och tog med sig bilen hem direkt.
Dagen efter ringer han och börjar skrika i telefon, och låter fullkomligt hysterisk. "Biljäveln funkar inte" osv. Min mamma blir såklart förvånad, eftersom han hade fått testköra bilen i över en timme dagen innan och då inte fann några problem med den. Han fortsätter att skrika och mor lägger på luren. Han ringer upp igen efter några minuter, hon lägger på men han fortsätter att ringa upp. Igen och igen.
Senare samma vecka ser mamma att den nysålda bilen flera gånger passerar förbi utanför fönstret på hennes arbetsplats. Även hemma utanför huset åker han och snokar. Samtalen fortsätter både på vanliga telefonen och mobilen.
Efter flera veckors ringande och smygande utanför ryter mor ifrån och säger, "om du inte slutar nu så ringer jag polisen!".
Det är tyst i några dagar. Sedan på helgen samma vecka, ringer han upp. Han låter dyster och förklarar att han är "jätteledsen, inte ringa polisen snella". Det hela visar sig inte gälla bilen över huvud taget - killen hade nämnligen gått och köpt bilen, utan att först höra med sin flickvän. Och denna flickvän var tydligen mycket, mycket upprörd över det inträffade och hade skällt ut honom rejält när han kom hem.
Alltså flera veckors trackaserier som slutar med hot om polisanmälan, bara för att han glömt att fråga sin tjej om det är okej att köpa ny bil