3627
Sök

Bytte av styrbox v40-98 eller urkoplling av startspärr

740
85 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
hej jag har en s40 som jag ska plocka en styrbox från men det finns ett problem med det! när man bytter bara styrboxen så går startspärren i och bilen dör efter 1-2 sek så nu undrar jag vad det är mera för delar jag behöver från den andra bilen för att få det att fungera

sen undrar jag om man kan koppla ur den elektroniska startspärren för den stryper bränslet troligen tanke på att den bara går igång i början !

TACKSAM FÖR SVAR

1 036 Inlägg
29 juni 2009
nilsson90 skrev:
hej jag har en s40 som jag ska plocka en styrbox från men det finns ett problem med det! när man bytter bara styrboxen så går startspärren i och bilen dör efter 1-2 sek så nu undrar jag vad det är mera för delar jag behöver från den andra bilen för att få det att fungera

sen undrar jag om man kan koppla ur den elektroniska startspärren för den stryper bränslet troligen tanke på att den bara går igång i början !

TACKSAM FÖR SVAR

du behöver åka till en volvoverkstad och "gifta" in boxen , alltså programmera in boxen i bilen..

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 juni 2009
Mange__ skrev:
nilsson90 skrev:

TACKSAM FÖR SVAR

du behöver åka till en volvoverkstad och "gifta" in boxen , alltså programmera in boxen i bilen..

nej.

Nu är det tredje tråden i samma ämne, jag har dessutom fått 3st PM om samma fråga med samma innehåll...  svaret så långt jag vet står redan i denna tråden, läs igenom den.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=140141

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök