2559
Sök

Tona baklysen.. Hur?

12 086 Inlägg
14 juni 2009
Jag tonade om bakljusen på min nya 540 häromveckan. Köpte Motips toning fanns på Autoexperten.
Sen våtslipade jag bakljusen med 800 papper och la sedan på färgen i två omgångar.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
14 juni 2009
Japmax, bild på de? Vad kosta dig allt?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

8 156 Inlägg
14 juni 2009
E-märkningen upphör att gälla på lysena om man tonar dom.
Dessutom så står det så här i Vägverkets föreskrifter:
8 §     Fordon får inte ha strålkastare, lyktor eller reflex-anordningar som i efterhand försetts med färgskikt, oavsett färg. Detta gäller även glödlampor till strålkastare och lyktor.

Nu kan man visserligen diskutera om svart är en färg eller inte.
Men sörjan som man sprayar på klassas fortfarande som färg.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 911 Inlägg
14 juni 2009
Precis som phaetoon säger, anmärkningen från besiktningen blir "otillåten ändring".

Åkte på en 2;a p.g.a. det, se mitt galleri så ser ni, inte direkt mycket tonat...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 juni 2009
Decibel skrev:
Precis som phaetoon säger, anmärkningen från besiktningen blir "otillåten ändring".

Åkte på en 2;a p.g.a. det, se mitt galleri så ser ni, inte direkt mycket tonat...

BMW'n? Ser ju inte ens ut att vara tonat? tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
14 juni 2009
Jag säger inte att de är lagligt, men jag vet många som satt på röda reflexer vid sidan om när de besiktat med tonade bakljus, inkl mig själv med goda reslutat på SBP.

12 086 Inlägg
14 juni 2009
emijl skrev:
Japmax, bild på de? Vad kosta dig allt?

Färgen kostade väl 90kr har jag för mig, slippappret hade jag hemma men de kostar väl några kronor tongue
Har ingen bild men de kommer snart upp nya helhetsbilder på min sida. De vart bra kan jag säga, liite mörkare (inte svarta) än de som syns på bild nu samt blankare.

5 Inlägg
15 juni 2009
Kanske får göra om på min 900, kanske blev lite för mörkt? smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
15 juni 2009
Jag kör med tonade bakljus och sidoblinkers, blivit stoppad 6-7 ggr i flygande bes, och det har inte varit snack om att de varit för mörka.  Jag kan ha haft tur iofs vem vet !?
Det är ju upp till var och en.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

865 Inlägg
4 juli 2009
BudgetDunkaren skrev:
Jag kör med tonade bakljus och sidoblinkers, blivit stoppad 6-7 ggr i flygande bes, och det har inte varit snack om att de varit för mörka.  Jag kan ha haft tur iofs vem vet !?
Det är ju upp till var och en.

har också kört med tonat så länge jag ägt bilen aldrig nån som sagt nått och kan säga minst 20talet kompisar som också har svart tonat utan att fått nå böter eller nått

men kanske e det så att polisen och bes e så snälla här uppe:lol:

Sök