3078
Sök

Jag söker Krängningshämmare till VW Golf 4

344 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#1
hejsan , jag söker Krängningshämmare till VW Golf 4 så ja kan sänka bilen mera än 35 mm .
någon som vet en bra sida ?

smile

over and out - peace

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
7 juli 2009
#2
Hej!
Vi på Stertman Motorsport (f.d PM Racing) kan få tag på det om Du önskar.
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 juli 2009
#3
Saras skrev:
Hej!
Vi på Stertman Motorsport (f.d PM Racing) kan få tag på det om Du önskar.
mvh Jimmy Särås

Vad tar ni för krängningshämmare + förbindningsstag till mk4? behöver det för att montera golf coils på min Skoda.

Mvh

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
8 juli 2009
#4
Vi har H&R samt VF Enginering som vi använder oss av oftast man kan få tag på dom flesta kända och bra märkena!
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

130 Inlägg
8 juli 2009
#5
En fråga annars angående krängningshämmarna.. Jag har bytt på min bil men den ser ju exakt lika ut som orginal fast grövre. River precis lika mycket i drivaxeln som förut vid samma höjd. Finns det olika sorters krängningshämmare som ser olika ut eller? Min hämmare är en Eibach hämmare.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
8 juli 2009
#6
nyman_666 skrev:
En fråga annars angående krängningshämmarna.. Jag har bytt på min bil men den ser ju exakt lika ut som orginal fast grövre. River precis lika mycket i drivaxeln som förut vid samma höjd. Finns det olika sorters krängningshämmare som ser olika ut eller? Min hämmare är en Eibach hämmare.

Oftast är det så att vill man ha en Golf VI lägre så är det så att man får byta krängningshämmar infestningen, då Du kan ändra höjd på krängaren och på så viss kunna få den att inte ta i!
Vi har även noterat att H&R versionen gör att man kan sänka lite lite mer än Eibach, men det är iof så lite så inte värt att byta för Din del!
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

1 291 Inlägg
8 juli 2009
#7
Nu vet jag inte hur hämmaren ser ut på dessa bilar men det låter som att den sitter monterad i tex brygan under motorn och sedan med stag upp till fjäderbenen?
Isåfall kan det väl inte vara så svårt att förlänga stagen mellan fjäderbenen och krängaren?


130 Inlägg
8 juli 2009
#8
Hämmaren går bakom på framvagnen och sedan går den över drivaxlarna på vardera sida och kommer fast i bärarmarna på främre sidan. Beställde ny eibach hämmare och hoppades på att kunna sänka mera men ändrade inget. Bilen blev kanske lite stabilare men kunde inte sänka nånting mera. Så ja beställde nya ställbara hundben (krängningshämmarstag(ingen aning vad dom kallas på riktigt)) från KW för att kunna få upp hämmaren mera men de blev bara värre när ja förlängde stagen och höjde hämmaren... Slutade med att ja kapade bort 4 cm från dom ställbara och gjorde dom så korta ja bara vågade och då fungerade det bäst om man ville lågt. De tog fortfarande lite i drivaxeln med coiloversen lägst ned skruvade när man svängde fullt till höger eller slog ner i gropar. Slutade med att ja lade orginal hundben tillbaka och höjde tills det svarvade mindre i hämmaren. Tar fortfarande lite i om man svänger fullt till höger men det är så lite att de får vara. E lite idiotiskt konstruerat tycker jag. Går klart på vänster sida när drivaxeln är så klen där men på höger verkar de omöjligt att få det att fungera bra. hmm
Senast redigerat av nyman_666 (8 juli 2009)

If it ain't broke, fix it 'til it is!

1 291 Inlägg
8 juli 2009
#9
nyman_666 skrev:
Hämmaren går bakom på framvagnen och sedan går den över drivaxlarna på vardera sida och kommer fast i bärarmarna på främre sidan. Beställde ny eibach hämmare och hoppades på att kunna sänka mera men ändrade inget. Bilen blev kanske lite stabilare men kunde inte sänka nånting mera. Så ja beställde nya ställbara hundben (krängningshämmarstag(ingen aning vad dom kallas på riktigt)) från KW för att kunna få upp hämmaren mera men de blev bara värre när ja förlängde stagen och höjde hämmaren... Slutade med att ja kapade bort 4 cm från dom ställbara och gjorde dom så korta ja bara vågade och då fungerade det bäst om man ville lågt. De tog fortfarande lite i drivaxeln med coiloversen lägst ned skruvade när man svängde fullt till höger eller slog ner i gropar. Slutade med att ja lade orginal hundben tillbaka och höjde tills det svarvade mindre i hämmaren. Tar fortfarande lite i om man svänger fullt till höger men det är så lite att de får vara. E lite idiotiskt konstruerat tycker jag. Går klart på vänster sida när drivaxeln är så klen där men på höger verkar de omöjligt att få det att fungera bra. hmm

Intressant problem, ta gärna en bild på framvagnen.


huh?
10 427 Inlägg
8 juli 2009
#10
http://www.forza.se/ har mycket grejer på väghållningssidan, men H&R krängningshämmare är det enda som ligger på hemsidan när det gäller krängningshämmare. Men man kan ju säkert mejla och fråga smile


74 Inlägg
8 juli 2009
#11
http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/pr … roduct=766

Detta är det ni behöver för att lösa problemet skulle jag tro smile

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

130 Inlägg
8 juli 2009
#12
Steifan: De är just det att dom sade att den där Eibach ska funka om man sänker bilen. Så jag tog produktnummret och beställde en direkt från tyskland istället för att skaffa via återförsäljare i finland så de borde vara en sån som de ska va.

@nDerS: Mina ser inte exakt lika ut som dom på bild men fyller exakt samma funktion som dom där. "hundben" som går att förlänga för att få upp hämmaren, men desto mera ja höjde på hämmaren så flyttar den sej uppåt och bakåt samtidigt vilket betydde att fästpunkten på hämmaren där "hundbenet" (drop linkarna) kommer fast drog mera och mera i drivaxeln på höger sida desto mera ja höjde.

Här är bild på hur höger sida ser ut --> http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=664233

Är inte helt säker nu men tror att min drivaxel är grövre än den där när det är gti men vågar inte svära på det.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

130 Inlägg
8 juli 2009
#13
Jag kapade av "hundbenen" med 4cm om jag minns rätt. Då funkade det bäst för då flyttade sej hämmaren neråt och framåt så istället för att fästpunkten skrapade i drivaxeln så hamnade drivaxeln in i den där böjen på hämmaren. Klart de tog lite i då också men bra mycket bättre funderade det. Hoppas ni förstår hur ja menade smile

Borde finnas hämmare att köpa som skulle gå på undre sidan av drivaxeln istället. Då skulle problemet vara löst

If it ain't broke, fix it 'til it is!


Sök