3461
Sök

Saab 93 aero -01 Problem med laddtryck

53 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Hej jag har en saab 93 aero -01 mer kan jag inte säga om den! Jag har problem med mitt laddtryck, när jag startar den och den är kall så går han som han ska men när han kommer upp i arbets temperatur så hackar han i laddtrycket det kommer och sen släpper han av det sen går det upp igen , jag läste en annan kille här på garaget hade problem med det men han behövde bara byta soppa filter och det har jag gjort har också hört att det kan vara vakumventilen men jag har ingen anning bilen har ett steg 1 chip om det har någon betydelse?

Mvh Erik

29 Inlägg
5 juli 2009
hejsan!

börja med att kolla alla dina vaccum slangar, när byte du tändstiften senast . jag hade svajande laddtryck för ett tag sedan då visa det sig att min LMM var paj, det kan tillomed vara tändkassetet som börjar bli dåligt. du har ingen kompis som du kan låna delar av så kan du kolla om du hittar felet

53 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
henke_gusten skrev:
hejsan!

börja med att kolla alla dina vaccum slangar, när byte du tändstiften senast . jag hade svajande laddtryck för ett tag sedan då visa det sig att min LMM var paj, det kan tillomed vara tändkassetet som börjar bli dåligt. du har ingen kompis som du kan låna delar av så kan du kolla om du hittar felet

Jag har nu bytt bränslefilter magnetventil, vaccum slangarna är lite kexiga men det ska bytas det också, kasetten är bytt för ett tag sedan ,

Kanske du kan förklara följande begrepp:
LMM=?
GLT=?

Mvh Erik

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
7 juli 2009
Eller så är det trionic som slår till som på min ibland. När ja gasar på så stannar den bara helt o hållet i en sekund och sen kör den igen:/ och föresste så är LMM : Luftmassemätare/Luftmängdmätare

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

53 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
zijaa skrev:
Eller så är det trionic som slår till som på min ibland. När ja gasar på så stannar den bara helt o hållet i en sekund och sen kör den igen:/ och föresste så är LMM : Luftmassemätare/Luftmängdmätare

Vad gör man åt det där trionic då för min är precis som du förklarar!

3 295 Inlägg
7 juli 2009
byter till nya tändstift, NGK BCPR7ES-11

53 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Slave_joe skrev:
byter till nya tändstift, NGK BCPR7ES-11

Jag har nu bytt tändstift lite förbättring men fortfarande tappar jag ganska mycket effekt till o från och alltid på tidiga mornar när jag åker till jobbet går han kanon?
MVh erik

Sök