3035
Sök

En framför gasa på jag hamnade på kort.... :S

Sagge_AM
10 oktober 2005
Jag tror inte att de blixtrar till, för att det kan vara farligt då man kan bli bländad, elle har jag fel ..?

Har aldrig blixtrat till på mig iaf ..

638 Inlägg
10 oktober 2005
Sagge_AM skrev:
Jag tror inte att de blixtrar till, för att det kan vara farligt då man kan bli bländad, elle har jag fel ..?

Jag lovar att det blixtrar, dag som natt. Detta för att kunna få skärpa på bilderna, hur tror du annars dom får bra bilder på natten t ex?

Sen Power_Nisse varför oroar du dig så mycket? Har du inte fått papper hem om böter så lär ju knappast något ha hänt? Skulle inte orka lägga ner kraft att ringa runt och förklara om det inte behövs? ta det istället OM du skulle få böter.

Kommer väl nånting här snart!

13 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Sagge_AM skrev:

Jag uppfattatde det inet som en vanlig blixt..
vanlig blixt kan blända nått otroligt.

Men denna blixt påverkar ett otroligt stort område och sker enormt snabbt.. det enda man ser igentligen är själva dämpningen av blixten.

Kan tänka mig hur det blir nät det är kolsvart.. satan vilken flashbang!

13 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Renjägarn skrev:
Sagge_AM skrev:

Jag lovar att det blixtrar, dag som natt. Detta för att kunna få skärpa på bilderna, hur tror du annars dom får bra bilder på natten t ex?

Sen Power_Nisse varför oroar du dig så mycket? Har du inte fått papper hem om böter så lär ju knappast något ha hänt? Skulle inte orka lägga ner kraft att ringa runt och förklara om det inte behövs? ta det istället OM du skulle få böter.

Jag oroar pga:

1. Jag är student fel räkning vid fel tillfälle = Ekonomisk kris!!
2. Jag är beroende av mitt körkort (så som alla andra) då jag pendlar till och från skolan varje vardag.

om nått av dessa påverkas kanske jag inte kan fortsätta plugga. om jag ej pluggar färdigt så
anser CSN att jag bara lullat runt och får stämpel där DVS: inge mer plugga i framtiden!

Det är varför wink

Men jag har avvaktat, väntar & ser om man fått något brev på fredagen.

4 571 Inlägg
12 oktober 2005
Power_Nisse skrev:
Sagge_AM skrev:

Jag uppfattatde det inet som en vanlig blixt..
vanlig blixt kan blända nått otroligt.

Men denna blixt påverkar ett otroligt stort område och sker enormt snabbt.. det enda man ser igentligen är själva dämpningen av blixten.

Kan tänka mig hur det blir nät det är kolsvart.. satan vilken flashbang!

jo det blixtrar till rätt friskt faktiskt speciellt när det är mörkt. men det syns tydligt på dagen med.

Wankel
1 080 Inlägg
13 oktober 2005
hehehe tror jag vet vem som är skyldig
Senast redigerat av StiFf (13 oktober 2005)

MDS Västerås

409 Inlägg
13 oktober 2005
japp men jag har hört att om förarn döljer sin identitet när (kamerna) blixtrar till så kan dem inte fälla dig för dem kan inte bevisa vem som kört så hoppas du inte syns bara tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

3 Inlägg
13 oktober 2005
får ja gisa reg nummret??
TLC0..

va d verkligen så d gick till??
du körde om mej först o då hängde ja på dej. gick kanske 130 om ja inte minns fel.sen öka du ganska krafitit o då körde ja om dej rätt fort.. (volvo powa smile

sen la ja mej i vägrenen o du försökte köra om men när du nästan va upp gämsides så gasa ja så du inte kom om..
sen tänkte ja göra samma sak igen men märkte att du inte ville d för kameran.
ja tänkte att d sitter säkert ingen i som vanligt men d gjorde d.
det blixtrade till riktit mycke så ja vart ganska bländad..
MEN din bil e me på kortet oxå. men man ser dina lysen långt bort o d e ingen fara för dej. du kan ta d lungt nu. ja fick böter..

men som sakt. Åkte framför o härja. du börja gasa me mej iaf smile.. hare bra
Senast redigerat av saabracer (13 oktober 2005)

13 Inlägg
14 oktober 2005
Trådstartare
saabracer skrev:
får ja gisa reg nummret??
TLC0..

va d verkligen så d gick till??
du körde om mej först o då hängde ja på dej. gick kanske 130 om ja inte minns fel.sen öka du ganska krafitit o då körde ja om dej rätt fort.. (volvo powa smile

sen la ja mej i vägrenen o du försökte köra om men när du nästan va upp gämsides så gasa ja så du inte kom om..
sen tänkte ja göra samma sak igen men märkte att du inte ville d för kameran.
ja tänkte att d sitter säkert ingen i som vanligt men d gjorde d.
det blixtrade till riktit mycke så ja vart ganska bländad..
MEN din bil e me på kortet oxå. men man ser dina lysen långt bort o d e ingen fara för dej. du kan ta d lungt nu. ja fick böter..

men som sakt. Åkte framför o härja. du börja gasa me mej iaf smile.. hare bra

Stämmer bra det smile

Jo frågan var vad som hände framför/lite innan kameran :p

-Ca 300 meter innan kameran-
Du låg långt till höger & saktade in krafigt så bromsade jag också in en del..
säkert 70-80 körde vi högst.. sen gasade jag på för att åka om och du gasade på också..
sen släppte jag gasen. sen gjorde vi liknande igen men vi åkte så långsamt så ja trodde du gasa upp till
en laglig hastghet när du åkte iväg mot kameran.

Sen alldeles lite innan/vid kameran såg man din bil hoppa till regält
full gas på 3:an?!? då jag tänkte nu knäpper det. men jag såg ingen blixt konstigt nog mot dig..
svåra att se på håll kanske eftersom det vart bild som du sade.

Sen när jag åkte förbi så såg jag en dämpning av extremt kraftig blixt,
så kanske tog på mig också för säkerhets skull :S
Eftersom vi åkte så sakta innan så borde det inte hänt nått.

har inte fått hem nått än iaf.

Har du msn?

3 Inlägg
14 oktober 2005
japp gemejcola@hotmail.com--

höll på o gävlas lite bara. vet inte om d va 3:an ahar automat smile..
drog dej gansak lätt haha..

13 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
Ja det är lugnt smile Kul å fula sig hehe men drygt med kamerorna bara hmm
Dom har jue sattsat 50 miljoner nu på nya kameror som ska ha direkt förbindelse mot Kirunas central, där 120 st ska sitta och kolla på foton från vägarna.

Nya skåpen har jue också Gsm larm vid skadegörelse.. men ofta dom hinner ta en för det..

Dom har också börjat med mobila skåp långst 67:an där dom har ett litet släp med en Kamera i som dom släpar runt på hmm

Säljare
341 Inlägg
15 oktober 2005
kan du inte lägga upp bilden här om du har fått den hemskickad... så man ser hur dom blir...

13 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
Ja det vora kul :p den är ja också ute efter smile)

hoppas inte påföljderna vart för mkt bara!!

Wankel
1 080 Inlägg
15 oktober 2005
Power_Nisse skrev:
Dom har jue sattsat 50 miljoner nu på nya kameror som ska ha direkt förbindelse mot Kirunas central, där 120 st ska sitta och kolla på foton från vägarna.

vad jag har hört skulle dom 50milj bara vara underhåll / år, hela skiten skulle kosta BETYDLIGT mera

MDS Västerås

VW-driver
291 Inlägg
30 juli 2006
carnageman skrev:
om du är osäker så åk och sno kameran... Ta en bensinkap och plocka med hela stolpen, kan du ha den på väggen hemma...
Filmen finns i skåpet och framkallas manuellt!

Haha. Fräck idé!

Dock har dem som bekant bytt ut de flesta till digitala som går direkt till Kiruna.

Sök