3277
Sök

Montering och kabeldragning av 6*9:or till hatthyllan på 940. hjälp!

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Har köpt 2 st 6*9:or som ja tänkte montera i hatthyllan på min 940.
Det har aldrig varit några högtalare monterade där innan. Behöver hjälp med hur ja ska dra kablarna och var?
Tips pls! smile

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
okej, om jag går via kofferten, var hittar ja dessa kablar då? eller går dom fördragna kablar så långt bak?

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
okej, ska titta på detta och sedan höra av mig om ja behöver mer hjälp! Tackar:)

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
var och kollade på de nu. Vette fan hur ja ska hitta dom...
Alla kablar som man ser i kofferten efter man har tagit ut inredningen går till belysning, antenn, tanken, CD-växlare.... men ser inga kablar som inte är kopplade. Hatthyllan tror ja inte att ja kan få loss, den är ju punktsvetsad i chassit. I tröskeln på vänster sidan går det ett gäng kablar, troligtvis är det någon där, men får inte ut inredningen såpass mycket så ja kan följa dom hela vägen till kofferten.
Ge mig mer tips och hjälp, tack!

465 Inlägg
12 juli 2009
folio skrev:
var och kollade på de nu. Vette fan hur ja ska hitta dom...
Alla kablar som man ser i kofferten efter man har tagit ut inredningen går till belysning, antenn, tanken, CD-växlare.... men ser inga kablar som inte är kopplade. Hatthyllan tror ja inte att ja kan få loss, den är ju punktsvetsad i chassit. I tröskeln på vänster sidan går det ett gäng kablar, troligtvis är det någon där, men får inte ut inredningen såpass mycket så ja kan följa dom hela vägen till kofferten.
Ge mig mer tips och hjälp, tack!

hatthyllan plockar du  loss innifrån bilen.. & den sitter inte svetsad.

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
okej, tänkte att de var ngt sådant:P ska ta en titt på det imorn. Är det något ja borde tänka på som underlättar jobbet?

44 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
okej, tackar!

44 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Lossa sitsen före ryggstödet.
folio skrev:
okej, tänkte att de var ngt sådant:P ska ta en titt på det imorn. Är det något ja borde tänka på som underlättar jobbet?

Sitsen är loss nu, ja har fått bort mitt nack stödet och lossat de skruvarna där. ryggstöden sitter fortfarande fast hårt i sidorna. Hur ska ja gå till väga nu? ligger kablarna under hatthyllan sen?

2 914 Inlägg
13 juli 2009
i min 740 (tror inte det är samma men kan vara så, var lika på min merca också så varför inte på en 940), så sitter det små plastclips som håller fast "papphatthyllan" bakanför ryggstödet. hur det sitter fast låter jag vara osagt.

44 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
i min 740 (tror inte det är samma men kan vara så, var lika på min merca också så varför inte på en 940), så sitter det små plastclips som håller fast "papphatthyllan" bakanför ryggstödet. hur det sitter fast låter jag vara osagt.

Ne det var inte så de satt:P men tack ändå, Nu sitter 6*9orna där och spelar fint! Tack alla för hjälpen!

Sök