3136
Sök

AEM luftfilter dämpar insugningsljudet

127 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag har en Audi A4 1.8t som jag körde med öppetfilter från JR och sen satte jag på ett oljefritt filter från AEM för att skona luftmängdsmätaren. Jag har uppgraderat bilen med större turbo och 3" insug till turbon och tyckte den lät jävligt mesigt och man hörde knappt dumpljudet. Så jag provade att montera tillbaka mitt gamla JR filter och nu låter den gött som fan. En annan tanke är att släpper AEM:s filter inte genom luft lika bra som JR filter? Men jag är rädd om luftmängdsmätaren så jag vill ha ett oljefritt filter.

Kan någon ge tips på bra filter som är oljefritt som AEM:s?

Tack på förhand
Ola
Senast redigerat av Nitzer (14 juli 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 juli 2009
Eeeh?  problemet är att bilen låter för lite?  eller suger du ihop AEM filtret?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

127 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Eeeh?  problemet är att bilen låter för lite?  eller suger du ihop AEM filtret?

Om man har trimmat bilen så tycker jag det är ok att den låter gött. Jag gillar insugningsljudet och dumpljudet. När jag har AEM filter så låter den knappt något. Jag har svårt att tro att filtert sugs ihop.

Turbo lover
555 Inlägg
14 juli 2009
Även det lilla AEM-filtret räcker till över 500 hk enligt AEM själva så jag tror det flödar gott nog för dig. Jag hade KN innan själv på Imprezan också men bytte till AEM också för skona LMM. Men jag kan inte påstå att den skulle blivit nåt tystare.

127 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Turbovin skrev:
Även det lilla AEM-filtret räcker till över 500 hk enligt AEM själva så jag tror det flödar gott nog för dig. Jag hade KN innan själv på Imprezan också men bytte till AEM också för skona LMM. Men jag kan inte påstå att den skulle blivit nåt tystare.

Jag är inte direkt rädd att det inte flödar tillräckligt. Men ljudet påverkas mycket för mig iallafall. Låter kanske korkat men jag gillar när det hörs att man har turbo smile

Turbo lover
555 Inlägg
14 juli 2009
Ja jag kan förstå det, det är ju en smaksak. Min låter definitivt som att det är en turbo. Hur mycket laddar din bil då?

127 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Turbovin skrev:
Ja jag kan förstå det, det är ju en smaksak. Min låter definitivt som att det är en turbo. Hur mycket laddar din bil då?

Det är lite olika på hur högt jag ställer laddtrycket. Men max 1.4 bar

Turbo lover
555 Inlägg
14 juli 2009
Okej skumt, borde fnysa till lite grann då iaf. Apexi har ju oljefria filter också men om låter mer vet jag inte.

1 581 Inlägg
14 juli 2009
Har du tätt efter bytet? Så den inte tjyvar luft o därmed låter det mindre
Senast redigerat av Fellow (14 juli 2009)

127 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Fellow skrev:
Har du tätt efter bytet? Så den inte tjyvar luft o därmed låter det mindre

Filtert sitter direkt på luftmängdsmätare så läcker den efter det så hade jag märkt det.

Sök