Går det att stoppa i en B230a motor i min 245 ifall det satt en b21a motor där före tacksam för svar förresten b230 motorn kommer från en 242 ja tänkte ifall det är nån skillnad i fästen eller så
OKej nu äre så att ja har hittat en bil med b230a motor i och den verkar bra och så det finns bara ett problem det sitter elektronisk tänning på den här med men modulen och det där är bort plockat så finns bara kablar till det så nu är frågan passar den modulen som satt på min när min B21a motor hade elektronisk tänning på bilen det är en bosch modul om det kan hjälpa till nått mycket tackasam för svar
Nu vet jag iofs inte vilken typ av elektroniskt tändsystem du haft på din B21A då dessa inte har haft detta original, men i övrigt passar delarna då det handlar om samma motorfamilj och blocket endast har mindre skillnader. Men har B230A du hittat topp- eller blockmonterad fördelare!? Är det en motor med toppmonterad fördelare kan du ha oturen att även behöva byta ut mellanaxeln för att få drivning till den blockmonterade fördelaren, allt beroende på årsmodell.
Du måste ha tändmodul/fördelare osv anpassade för varandra, du kan inte blanda äldre med nyare system. Lättast är ju så klart att använda sig utav systemet som satt original på B230A, liten och smidig tändmodul som är lätt att placera och grejerna har rätt tändkurva för just den motorn.