3595
Sök

Passar en B230a motor

10 juli 2009
Trådstartare
Går det att stoppa i en B230a motor i min 245 ifall det satt en b21a motor där före tacksam för svar förresten b230 motorn kommer från en 242 ja tänkte ifall det är nån skillnad i fästen eller så

130 Inlägg
10 juli 2009
tar du bara med fästena från b230a motorn borde de passa sen kanske de är lite pyssel med elen de vet ja inte riktigt...

Egen företagare
864 Inlägg
10 juli 2009
Det är bara att slänga i, kommer inte ihåg riktigt hur fästena är om man ska byta dom, elen ska inte vara några problem då bägge är Amotorer.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

10 juli 2009
Trådstartare
på b21a satt det elektronisk tändning men det koppla jag lös så det borde väl bara vara att dra en kabel till tändspolen från b230 motorn sen eller ?

28 Inlägg
10 juli 2009
hedentorpHellriders skrev:
på b21a satt det elektronisk tändning men det koppla jag lös så det borde väl bara vara att dra en kabel till tändspolen från b230 motorn sen eller ?

Precis så är de ! lycka till !

58 Inlägg
10 juli 2009
Som tidigar sagt är det bara att sänka ner, gjorde samma operation i min bil innan vintern. Kommer inte ihåg hur det va me motorfätena.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

11 juli 2009
Trådstartare
Okej okej tacksam för alla svar men det finns inte nån som vet ifall motorfästena passar ?

1 798 Inlägg
12 juli 2009
Motorfästena skiljer inte då det handlar om samma bilmodell/motorfamilj.

13 juli 2009
Trådstartare
OKej nu äre så att ja har hittat en bil med b230a motor i och den verkar bra och så det finns bara ett problem det sitter elektronisk tänning på den här med men modulen och det där är bort plockat så finns bara kablar till det så nu är frågan passar den modulen som satt på min när min B21a motor hade elektronisk tänning på bilen det är en bosch modul om det kan hjälpa till nått mycket tackasam för svar

1 798 Inlägg
14 juli 2009
Nu vet jag iofs inte vilken typ av elektroniskt tändsystem du haft på din B21A då dessa inte har haft detta original, men i övrigt passar delarna då det handlar om samma motorfamilj och blocket endast har mindre skillnader. Men har B230A du hittat topp- eller blockmonterad fördelare!?
Är det en motor med toppmonterad fördelare kan du ha oturen att även behöva byta ut mellanaxeln för att få drivning till den blockmonterade fördelaren, allt beroende på årsmodell.

14 juli 2009
Trådstartare
fördelarn sitter blocknmonerad och nummret på min tändmodul är 0227 100 018 ifall det är till nån hjälp passar det då?

1 798 Inlägg
15 juli 2009
Du måste ha tändmodul/fördelare osv anpassade för varandra, du kan inte blanda äldre med nyare system.
Lättast är ju så klart att använda sig utav systemet som satt original på B230A, liten och smidig tändmodul som är lätt att placera och grejerna har rätt tändkurva för just den motorn.

Sök