Har ett kitt monterat i bilen som jag haft bortkopplat o kört vanlig halogen för besiktning o så.
Nu får jag dock inte igång skiten igen, undrar om jag kanske brännt barlasten lr ngt.
Tar jag plus och minus direkt från barlasten till plus o minu direkt på batteriet så borde väll lampan helt enkelt lysa, eller?? Känner mig helt IQ befirad just nu därutav denhär frågan
Hej, Ja, det ska fungera om du tar ström direkt från batteriet. Har du testat båda ballastrarna och lamporna? Testa båda ballastrarna med båda lamporna så märker du vilken som är trasig.
Ännu en fråga..... Förstod inte hur det va kopplat från början så drog nya kablar ist. Jag snodde plus direkt från plus som gick till halogen lampan sen drog jag det från ena halgon plus kabeln till både xenon boxarna, testade ett par ggr o det fungerade fint.
Sen när jag skulle tända igen, inte ett liv... Mätte då på plus, fanns 1v stod det då, kollade alla säkringar (mätte dom inte) kollade igen, då fanns det ingen ström alls.... Antar att man inte kan koppla det så, så hur ska man koppla?
Och jag får väll lov att mäta upp alla säkringar ihop om att det är en som har gått....
Jo men nu va kablarna som fanns redan dragna bort så allt fanns på en sida. Och nu har strö,men försvunnit på ena sidan och ingen säkring har gått..... Så nu går det inte att göra så.
Det är bara att börja felsöka, vart tar strömmen "slut"? Vid säkringsboxen i bilen kanske? reläet? osv, funkar lamporna om du kopplar dom direkt mot batteriet?
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.