3581
Sök

ROSTFRITT sportsystem till volvo 850

104 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Sitter här och funderar på att skaffa sportsystem, tänkte be om lite tips från er andra som köpt till era 850. Har ni någon specifik tillverkare att tips om? Simons, Feritta, JT? Det MÅSTE vara rostfritt då ja inte har några planer på att ställa av bilen pga dåligt väder.

Andra frågan är, om man skaffar ett system med endast en dämpare, är det tillåtet i besiktningen och hur pass irriterande är det att mjölka motorväg? Blir det hög ljudnivå i bilen?

Riktiga män kör volvo!

2 652 Inlägg
31 juli 2006
Jt har mkt fina system .

104 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Hur är det med http://www.samsteffansson.se/ då föresten? Deras grejjer verkar ju hyfsat billiga? Eller är JT den bästa tillverkaren?

Deras 3" verkar iof inte vara rostfritt..
Senast redigerat av JohnnyA (31 juli 2006)

Riktiga män kör volvo!

2 652 Inlägg
31 juli 2006
har aldrig handlat på de företaget du länka . men jt har fina system ,, jag har bild i mitt galleri på 2 ljuddämpare + rostfritt mellanrör

Flickspanare
728 Inlägg
31 juli 2006
Tja. Kolla på mitt avgassystem. Det är köpt på SAM i Göteborg. Kosta 5000 från katten och bak. Då sitter det en burk i mitten(som jag tagit bort) samt en på vardera sida innan utblåsen. Det låter fruktansvärt härligt och det har inte varit några som helst problem när jag har besiktigat den. Mvh.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

104 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
VOLVOburniz skrev:
Tja. Kolla på mitt avgassystem. Det är köpt på SAM i Göteborg. Kosta 5000 från katten och bak. Då sitter det en burk i mitten(som jag tagit bort) samt en på vardera sida innan utblåsen. Det låter fruktansvärt härligt och det har inte varit några som helst problem när jag har besiktigat den. Mvh.

Okej, det låter ju kanoners! Men hur är ljudnivån inuti bilen om man tex håller 140 på motorvägen eller dylikt? :p

Riktiga män kör volvo!

238 Inlägg
31 juli 2006
tänkte bara lägga till en grej

Rostfritt avgassytem har både för och nackdelar, fördelen är ju bla att de främst är för att de är just rostfritt, och de andra för att de är estetiskttilltalande. Den enda nackdelen med rostfritt hela vägen iaf av mina erfarenhter är att de kan bli sprickor i systemet då de utsätts för olika teperaturförhållande, min downpipe som är i rostfritt har spruckit 2 ggr och måste svettsas med TIG svets, pga av att den har vart otroligt varm och sen kylts fort....

/hejs

Mental retard :D
98 Inlägg
1 augusti 2006
kolla på www.bsrab.se dom har system som till 850 som klarar bes. o det låter nästan inget i bilen heller.

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

104 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
C2racing skrev:
tänkte bara lägga till en grej

Rostfritt avgassytem har både för och nackdelar, fördelen är ju bla att de främst är för att de är just rostfritt, och de andra för att de är estetiskttilltalande. Den enda nackdelen med rostfritt hela vägen iaf av mina erfarenhter är att de kan bli sprickor i systemet då de utsätts för olika teperaturförhållande, min downpipe som är i rostfritt har spruckit 2 ggr och måste svettsas med TIG svets, pga av att den har vart otroligt varm och sen kylts fort....

/hejs

Fast det tror jag inte blir några problem, tror inte ja nånsin kommer upp i dom temperaturerna med min smile Men tack ändå

Riktiga män kör volvo!

104 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
PureLuck skrev:
kolla på www.bsrab.se dom har system som till 850 som klarar bes. o det låter nästan inget i bilen heller.

Tack för tipset, ska kolla wink

Riktiga män kör volvo!

Sök