Fick en bil av min pappa när jag tog studenten, bara en gammal 745:a 92:a som gått lite mer än 30 000. Den funkade bra i början sen började den krångla när man starta den efter att den precis varit igång. Tänkte etne så mycket på det eftersom att det räckte med att ge den lite gas så gick den bra sen. Den har nu stannat 2 ggr när jag varit ute och kört (gick å starta den ca 30 sekunder efter) sen idag när jag skulle ut å köra startade jag den, men den dog efter 5 sekunder igen. upprepade detta några gånger å gasade upp motorn å tillslut kunde jag köra iväg. Den håller även rätt varm temp när man kör under 80 km/h.
Hela tändningssystemet ska vara bytt, någon som har en idé om vad som kan vara fel?
Termostaten jag ju inget med startproblem att göra, den reglerar ju bara temperaturen på motorn, så den ska bli varm snabbt o sen hålla en jämn temperatur...
Termostaten jag ju inget med startproblem att göra, den reglerar ju bara temperaturen på motorn, så den ska bli varm snabbt o sen hålla en jämn temperatur...
Det gör väll luften med? annars missuppfatade jag det ^^
Då han frågade om den får nog med luft så syftade han nog på ifall luftfiltret var igensatt eller så. Läs av stiften så får du snabbt en uppfattning om vad du ska kolla upp.
Termostaten jag ju inget med startproblem att göra, den reglerar ju bara temperaturen på motorn, så den ska bli varm snabbt o sen hålla en jämn temperatur...
Det gör väll luften med? annars missuppfatade jag det ^^
bilen behöver ju bra och tillräcklig mängd blandning av bränsle och syre/luft för att gå bra.
kylaren kyls ju ner via luften som åker igenom kylaren men det är termostaten som sköter för mesta dels hur snabbt motorn ska bli varm och justera insläppet av kylarvätskan osv