Tjo
Tänkte göra ett sista ryck att summera mitt problem med min bil samt mina felsökningar jag haft under det förra året och även i år. Snart säljer jag bilen i total brist på intresse.
Bil:
www.garaget.org/brandmarProblem: Gasar på och laddtrycket sticker iväg till de 1,2 bar som laddtrycksregulatorn är inställd på. Efter ca en halv sekund så dyker laddtrycket till 0,5 bar och ligger så hela registret ut. Om man dock vid runt 4000 varv släpper gasen och stampar till en gång till så sticker laddtrycket upp till ca 0,8 bar. Därefter om man ligger runt 6000 varv och gör samma sak igen så går laddtrycket upp till 1 bar. Vad kan detta bero på?
Felsökningsområden:
Stiften - Nya
Wastegaten - Ny
Turbon - Ny
Lambdasonden - Ny bättre begagnad
Luftläckage i trycksidan mellan turbo och spjäll (Sprickor i rör eller slangar) Ja jag har trycksatt systemet till nästan 2 bar.
Tändningsinställning - Köpt strobelampa och kollat
Lmm - Mätt upp
Dumpventilen - Bytt dumpventil
IC - Ny IC
Säkert missat något men kommer inte på det nu.
Det börjar bli tråkigt med en bil som lagt ut rätt mkt pengar på (för en annan) eftersom man byggt den från grunden. Kanske inte är menat att man ska köra Nissan helt enkelt vad vet jag.
Om det skulle visa sig att någon kommer på något som kan leda till att bilen går bra igen får en godispåse som jag levererar med en bil som kan ta sig från A-B.
Tack på förhand
MVH // Johan