3912
Sök

Låsbultar nyckel borta!!

872 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
hjälp. min lås nyckel är borta till låsbultarna och jag har punktering. vad kan jag göra?

If its too loud you are too old!

Cupra_
14 juli 2009
Borra ur skiten om det är typ biltema bultar, är det dyrare grejer kanske det går att få tag på där bultarna köptes.

872 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
köpte på en ricktig gummi värkstad. vem fan slänger skruvar på en parkering. kommer bara tänka på detta hela natten och kommer ej sova,

Cupra_
14 juli 2009
998cc skrev:
köpte på en ricktig gummi värkstad. vem fan slänger skruvar på en parkering. kommer bara tänka på detta hela natten och kommer ej sova,

Illa, men åk ner eller ring till gummiverkstan o hör efter. Oftast finns det bara 5-10 olika nycklar av samma märke så kan ni prova ut vilken som passar;)

Livsnjutare
207 Inlägg
14 juli 2009
ta en kraft hylsa och slå på med slägga, sen drar du bara av den med mutterknackare smile

Dvs, om du har 19 orginal på dina muttrar/bultar så slår du på en 18 smile

m.v.h

1 749 Inlägg
14 juli 2009

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

537 Inlägg
14 juli 2009
Har du kvar förpackningen till låsbultarna? På dessa brukar det stå ett serienummer som alltså är låshylsans regg.nr och via det kan du beställa ny hylsa, ny bult e.d. Vet inte om det gäller eftermarknadsgrejjer men original gör det det.

831 Inlägg
14 juli 2009
Du får försöka såga loss hjulet *S*

OBS OBS! Ironin flödar. Brukar finnas folk här på Garaget som tror allt är på riktigt.

http://www.elrobinson.ws/images/tire3.jpg
Senast redigerat av CrilleD (14 juli 2009)

872 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Ha ha. nae  tog en som liknade min hylsa och bonkade med lite lagom våld, så passade den bra nog.

537 Inlägg
14 juli 2009
998cc skrev:
Ha ha. nae  tog en som liknade min hylsa och bonkade med lite lagom våld, så passade den bra nog.

Fick du loss den? big_smile

Egen företagare
864 Inlägg
14 juli 2009
köp inte de på biltema iaf, jag köpte en sånna verktyg för att dra loss du vi hade en som var kass på faders bil, den är så mjuyka i godset att den gick runt oavett hur vi än gjorde, så åk till gummiverkstan som du köpt grejerna och antingen köpa ny hylsa eller få låna riktiga verktyg av dom.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Performance meck
342 Inlägg
15 juli 2009
Olsson-Aero skrev:
Om du har tillgång till svets så är det väldigt enkelt. Svetsa på en vanlig hjulbult på låsbulten och skruva av skitet.

ett annat tips som ja körde på faders plus hans jobbar kompis bil (volvo lås bultarna som gämt går sönder)

var att åka till biltema och köpa några hylsor i lämplig stolek slå på dom på lås bulten/muttern och sedan ge fullt med svetsen (inanför hylsan genom hålet)  detta är om det fins plats för det. anars går det nästan alltid att fixa en ny hylsa om det är ett hyffsat seriöst företag.

Mvh viktor

872 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
jo rå, det gick väldigt enkelt att få loss den. tog kanske 1 minut på alla 4. tydligen så är det bara volvos som är stöldsäkra. men denna skiten håller kanske snorungarna borta. det är inga dyra rimms så profsen snor säkert dyrare saker.

362 Inlägg
22 juli 2009
998cc skrev:
jo rå, det gick väldigt enkelt att få loss den. tog kanske 1 minut på alla 4. tydligen så är det bara volvos som är stöldsäkra. men denna skiten håller kanske snorungarna borta. det är inga dyra rimms så profsen snor säkert dyrare saker.

Tyvärr inte det heller..
Farsan hade VOlvos och de hade fått loss alla fyra på ca 5 minuter utan märken på vare sig fälgar eller bultar..

Allt i allo
358 Inlägg
22 juli 2009
om någon snodde fälgarna hur fan vet du då att det inte va ett märke på dom? :o

De é nice !

872 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
inside jobb, snodde du pappas fälgar?

187 Inlägg
Driver
2 111 Inlägg
22 juli 2009
lol

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök