3012
Sök

Ghost Rider har INTE åkt fast...

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
24 maj 2005
Carnageman: Försvarar du honom den dan han kraschar oxo? Oavsett om han smäller ensam eller drar nån med sig så kommer den dan att infinna sig om han fortsätter sådär.. Jag tycker det är fräckt att se honom, han är grym och ordentligt van vid hoj-åkande, MEN han kan inte kontrollera alla andra runt om sig. En dag kommer det att hända något, och om han drar med sig nån eller inte beror väl på någons tur eller otur.. Men kommer du att försvara honom även då?
Nä, in på bana o busa, där finns inga barn, inga tanter bakom ratten som inte använder backspeglar, ingen mötande trafik (får man hoppas) osv....

/Mattias

Ölbryggare
339 Inlägg
24 maj 2005
Att skylla snutarnas klantighet på GR är ju rent löjligt. Dom har sitt val efter fem mil 200+ färd, men väljer att inte lyssna på körskolelärarens enkla regel att man helt enkelt blir fartblind. Och det blev dom. Just eftersom dom bromsar så mycket det går innan kosrningen men hinner inte stanna och väljer i sista stund att försöka hinna över, vilket inte gick. Det är helt och hållet polisernas egna fel och ett EXTRETMT klantiga fel. För skrämd av deras betende blir man ju, som att åka rätt varv igenom rondellen med blåljus å allt för att jaga efter han, så gör man inte om man har vett i skallen och bråttom. Men visst, det är iof lönlöst att ta honom..

Dock så vet vi ju att han andades lite mera efter sitt lilla släpp med bakhjulet i tvåan. Då var det ganska nära, vilket de flesta förmodligen håller med om. Dessutom fick han sig en tankeställare efter det ögonblicket som lunde fördärva allt.

Ofarlig, nja. Men inte lika farlig som en bil. Dock vet vi enligt skrämmande exempel att man lätt klyver en bil i sidan med en motorcykel i hög fart. Och det är allt annat än ofarligt. Dock tror jag risken är extremt liten, just på grund av att han har ett tänkande som de flesta som kritiserar inte har haft eller kommer att förstå. Hoppar inte på någon genom att säga så, men det finns en viss sanning i det. Det är jag med flera helt säkra på.
Därmed inte sagt att ingenting kan hända, allt kan hända. Men det är mycket mindre risker än man faktiskt kan tro. Killen kör ju inte så här endast i filmerna direkt.

Tyskt efternamn stämmer fint det. Och det är inte för inte som det åkts Subaru i filmen, så den som vill kommer förmodligen lätt på vem det är om vi säger södra sthlm och ovannända bilfabrikat.

Visst, det är farligt och oansvarligt. Men det säljer och vi vill se det. Och konstigt nog är det fortfarande en lucka i våran lag för att kunna göra filmer som dessa. Att det är olagligt att köra så där gör det förmodligen bara bättre i aspekt till säkerheten. MEd tanke på hur taggad man blir om man vet att man är ute på djupt vatten. Men till alla poliser som ser sin changs att sota ur V70:n. Visst, gör det. Men använd hjärnan också och tro inte ni kan köra som han framför. För till det krävs en helt annan innställning än vad man som efterförljande polis har för tillfället. Hoppas de flesta förstår vad jag pratar om.
Och om man som efterförjande polis trissar upp farten till över 200 kanske man ska fundera på att det kan gå åt pipan. För det är inte GR som väljer att köra ca:220, det är poliserna bakom som väljer det..Just eftersom han ständigt väntar på dom..

Nä, ni som klagar kan ju göra det på Sveriges rikes lag. För det är just den som öppnar upp till dessa små äventyr på sensommarkanten..Men dessutom kanske det med lite tur avmattas en del nu, eftersom tjusningen med farten och olagligheten avtagit. Just för att det redan är gjort..Men visst, det kanske kommer värre filmer. Återstår att se innan nån sätter stopp för det.

Rallyförare
1 075 Inlägg
25 maj 2005
Trådstartare
Om GR krockar så är det hans fel.
Hittils lever han iallafall. Såg honom senast för några timmar sen i hans nya subba.
Men men, fakta är fakta...
Den enda som kommit till skada hittils är personerna i bilen som polisen körde in i, och JA
I SKADEANMÄLAN SOM GICK TILL FÖRSÄKRINGSBOLAGET STÅR DET ATT POLISEN VAR VÅLLANDE! INTE GHOSTRIDER!!!
Kan ju knappast skylla GR för att snuten tror att dom är värsta rallyföraren...
Senast redigerat av carnageman (25 maj 2005)

2 976 Inlägg
31 maj 2005
Det kvittar hur bra förare han är.. Läs dagens nyhet om Joakim Karlsson http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ … __,00.html

Bara för att man är bra innebär det inte att man är odödlig...

/Mattias

Kadett Freak
129 Inlägg
31 maj 2005
matteeee skrev:
Det kvittar hur bra förare han är.. Läs dagens nyhet om Joakim Karlsson http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ … __,00.html

Bara för att man är bra innebär det inte att man är odödlig...

Håller med dej..spelar ingen roll hur bra man är..rätt som det är händer ngt så man skadas eller rent av dödas

Kadett GSi 16v

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
31 maj 2005
Jag tycker att pepe har en mycket bra synpunkt och samma med carnageman! Visst, jag skulle inte vilja ha en bil i bakänden som kör 200 fortare än jag själv, men jag skulle inte vara orolig om jag skulle se GR i bakspegeln! Han vet nog sina gränser, och vet vad hans hoj klarar av! Så enligt mej är det som ni diskuterar hurvida han borde spärras in eller inte, helt onödigt tongue

2 976 Inlägg
31 maj 2005
calibra_nox skrev:
Jag tycker att pepe har en mycket bra synpunkt och samma med carnageman! Visst, jag skulle inte vilja ha en bil i bakänden som kör 200 fortare än jag själv, men jag skulle inte vara orolig om jag skulle se GR i bakspegeln! Han vet nog sina gränser, och vet vad hans hoj klarar av! Så enligt mej är det som ni diskuterar hurvida han borde spärras in eller inte, helt onödigt tongue

Jovisst, men om GR kommer bakom dig men du hinner inte se honom i backspegeln, och när du byter fil för att köra om sitter han i din bak.... Hur kul e de då?

/Mattias

55 Inlägg
31 maj 2005
matteeee skrev:
calibra_nox skrev:

Jovisst, men om GR kommer bakom dig men du hinner inte se honom i backspegeln, och när du byter fil för att köra om sitter han i din bak.... Hur kul e de då?

i bak? i dom farterna är han snarare i framsätet...

Driver
2 111 Inlägg
31 maj 2005
carnageman skrev:
cSyns ju rättså bra när han kör uppsala run i ettan och drar om bussar i ytterfilen mellan BUSSEN & RÄCKET!

Killen är grym, han har fru och barn och riskerar knappast varken sitt eget eller nån annans liv...
Däremot har jag hört att snutarna gjorde så den stackarn som DOM körde på fick problem med nacken.
Kanske värt att tänka på...
Att polismaktens män inte klarar av att köra fort även fast det är helt lagligt medans vissa som klarar det ska behöva utstå diverse straff för att dom gillar att köra fort.

Nä, I lagens namn till varje pris, såg till och med nån som tyckte han skulle avrättas...
Nä, så länge ingen har kommit till skada så är man inte mördare eller?

alltså,läser det du skriver o du verkar se upp till ghostrider som små barn ser upp till stålmannen. gjostrider e inte omänsklig. bara för att man ärt tvälingsförare innebär inte detta att han inte kan glöra misstag.du menar alltså¨att en snickare aldrig missar en spik.han är kju ochså proffs på det han gör...nejdu köra fort me förnuft. Är defenetivt ingen ,oralpredikare men reagerade på dina grymt omogna argument. "Killen e grym han har fru och barn och riskerar knappast varken sitt eget eller nån annans liv..." är du dum på riktigt? annars spelar du väldigt bra. Gillar de ghostrider grejer jag sett.men som sagt.tänk till lite innan du försvarar din "stålman" mot hela världen...tänka först ,agera sedan.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sagge_AM
20 juni 2005
Redbull skrev:
carnageman skrev:
Nä, I lagens namn till varje pris, såg till och med nån som tyckte han skulle avrättas...
Nä, så länge ingen har kommit till skada så är man inte mördare eller?

Ja du skrev ju faktiskt tom ovan att någon kommit till skada pga GR. Polisen skulle knappast behöva köra som idioter just vid det tillfället om det inte vore för han.

Jag förstår inte ens varför jag svarar på dina inlägg "man ska inte mata trollen" heter det ju.

Men det är faktist så att om polisen jagar någon person och den personen
kör alldeles för snabbt elle farligt så är det så att polisen ska avsluta jakten
för att för hindra risken, för om de fortsatte så skulle något kunna hända
precis som när polisen skada en person, det var deras ansvar att bedömma risken om det var för farligt elle inte att fortsätta jakten och de valde nog fel hmm

"A Johlsson"
302 Inlägg
20 juni 2005
Men vid Gud, låt människan köra som han vill och bry er i er själva istället, vad bryr det er om han kör som han gör, det är polisens problem, och vad spelar det för roll egentligen om han kör som han gör då det finns snorungar som är ute i pappas bil och kör "streetrace" med nytaget körkort? Samma sak, denne man verkar ha lite koll iaf på vad han gör, så han är nog lika farlig i 320 som en snorunge med pappas bil är i 140.

Simple as that, lägg ner detta nu och antingen njut av filmerna eller ignorera dem, "brottslingar" är vi alla enligt lagen, ALLA har någon gång i trafiken begått ett brott (ja, svär er fria ni som anser er behöva hävda er, att ens diskutera emot detta faktumet är rent löjligt), så varför bry sig om andras misstag då vi istället borde straffa och skärpa oss själva?

Sagge_AM
20 juni 2005
Du har rätt kunde inte sagt det bättre själv wink

41 Inlägg
6 juli 2005
jag har BEVIS på att ghostrider har åkt fast, jag har filmen på dator där man ser hur han kör iväg men motorcykeln dör och dom hoppar ur bilen och tar honom!

Han kör som en dåre, tänk dig någon som övningskör?(till exempel jag själv) Så ska man svänga och glömmer kolla backspegeln när han kommer där...?

OM ni nu stör er av filmerna, varför göra sig besväret att kolla på dom?

Om någon kan hosta filmen skriv din/er MSN så kan jag skicka filmen! Inte mer med det!

Slutsats : Han är sjuk, JAG HAR BEVIS PÅ NÄR HAN TORSKAR

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2005
Aja, så, nu låser vi den här j-a tråden för den verkar vara omöjlig att släppa greppet om...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök