3805
Sök

Myror med gadd?? har hela gräsmattan full går ej att vara ute längre

2 594 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
nån som vet vilka myror det är som har gadd? fick fulla foppatofflorna full när jag gick i gräset där jag bor, kände hur de brände till som fan såg jag att de va röda små myror fulla fötterna som stack mig

hyr av en raggar klubb kan ju va nån som följt med nån raggar bil från staterna som börja bygga bo? finns vell nått som heter eldmyror kan de vara såna?

har ingen bild men dom är ungefär lika stor som svartmyror fast röda samt att deras bak är dropp formad och har en gadd exakt som en geting neutral
Senast redigerat av ghost_boy83 (17 juli 2009)

blacken
17 juli 2009
Ring Anticimex...

214 Inlägg
17 juli 2009
Är det inte vanliga skogsrödmyror (Myrmica ruginodis)? Dom har en gadd och är väldigt vanliga i sverige. Eldmyror tror jag inte det är, dom är vanliga i varmare länder, sydamerika men har även etablerat sig i Florida och dom är väldigt aggressiva och giftiga

4 005 Inlägg
17 juli 2009
http://host.blogpostie.com/wp-content/uploads/2008/03/ant-red-w-eyes.gif

Var det den här?

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 juli 2009

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

2 594 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare

japp den va de tror fan man fr ringa anticimex hela gräsmattan full hmm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 juli 2009
Trist, jobbigt med myr invasion.. Hade själv det ifjol i lägenheten, då hade dom jävlarna byggt bo under bron tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
17 juli 2009
häll diesel på gräsmattan, myrorna kommer hämta giftet till dtrottningen som äter va det och dör, drottningen dör de andra myrorna tänker WTF, de drar ifrån platsen väldigt snabbt, slipper du ligga ut med 1000 spänn eller vad det kan kosta

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

blacken
17 juli 2009
SatansWrath skrev:
häll diesel på gräsmattan, myrorna kommer hämta giftet till dtrottningen som äter va det och dör, drottningen dör de andra myrorna tänker WTF, de drar ifrån platsen väldigt snabbt, slipper du ligga ut med 1000 spänn eller vad det kan kosta

lollol Radikalt, men säg mig vad kommer saneringskostnaden för oljeskadad jord att hamna på?..

blacken
17 juli 2009
ghost_boy83 skrev:

japp den va de tror fan man fr ringa anticimex hela gräsmattan full hmm

Börja med myrsloksuppfödning då.. big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
17 juli 2009
blacken skrev:
SatansWrath skrev:

lollol Radikalt, men säg mig vad kommer saneringskostnaden för oljeskadad jord att hamna på?..

Myrsanering ingår väl i hemförsäkringen?

Normal alltså, sån med lite gift här och var, inte diesel över gräsmattan. tongue
Senast redigerat av FireTraXX (17 juli 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
17 juli 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
SatansWrath skrev:

Myrsanering ingår väl i hemförsäkringen?

Normal alltså, sån med lite gift här och var, inte diesel över gräsmattan. tongue

Förvisso, men det är klart mera kultigare att föda upp myrslokar..tongue

34 Inlägg
20 juli 2009
Myror med gadd? Nog bits myror, men vilka myror sticks? Vad jag vet är det bara ettermyror/"pissmyror"/skogsrödmyror
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ettermyror
små gulaktiga rackare.

Skogsmyror och svartmyror sticks inte.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Röd_skogsmyra
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=3582

Vill du inte ha dem där och inte vill ringa Nomor/Anticimex kan du prova vattna med kanel/vatten blandning (mycket kanel). Se om du hittar boet, vattna och gräv ur ordentligt. De försöker säkert bygga vidare ett tag, men ge dig inte

Har du mycket myror så har du iallafall inte så mycket orm smile

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~

295 Inlägg
22 juli 2009

HAHAAH det där var det roligaste jag sett idag. sitter å skratta sj'lv här i mörkret!lol

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

1 634 Inlägg
23 juli 2009
Vi har fullt med eldmyror här hemma. Det säger min 5-årige grabb iaf big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

4 637 Inlägg
23 juli 2009
Köp en burk  http://www.bayergarden.dk/sv/produkter/ … yrr_c.html ,brukar kunna ta död på en hel stack.

Sök