Är en Ford scorpio en bra bil...?!

__nizze__
20 juli 2004 · 1 Inlägg

È den lätt och trimma..?
Mvh//Nisse

stoffea4
22 juli 2004 · 1 Inlägg

Gamla fordar och volvos från Holland delar sista platsen när det gäller beg bil rekomendationer. Bara skit!

Switch
23 juli 2004 · 95 Inlägg

Håller med stoffea4, skitbilar.
Förrutom Cossie då förståss.

Senast redigerat av Switch (23 juli 2004)

9-5 äro
24 juli 2004 · 7 Inlägg

Va du än gör....skaffa ingen Ford Scorpio. Jag har haft en och den fick dom byta motor på vid 8000 mil och 17000 mil. (mobil 1, lugn körning, alla servicar gjorda  bla bla bla...men vad hjälpte det).
Skall du köpa en, så köp två! Då har du i alla fall lite reservdelar att laborera med.

jk Tjeckisk maffia medlem
24 juli 2004 · 71 Inlägg

Beror väl lite på vem/vilka som haft den.

adam928
29 juli 2004 · 9 Inlägg

Har en som vinterbil..

De fel jag har haft på den är elfel.. ingenting annat. Batteriet vägrar ladda.. komplicerad historia... I stort sett så har jag varit nöjjd och kännt att den har varit väldigt underskattad med tanke på vad man får en för. Man får hemskt mycket bil för pengarna egentligen...

Fel som brukar bli på dem är skuren bakaxel. Då den får smörjning från motorn.. då man inte byter olja sätter nått filter igen och bakaxeln får ingen olja... grymt dum konstruktion. Hade tur och råkade inte ut för detta.

Motormässigt så har den gått hur bra som helst.. Startar bra. (Om den har ström vilket min sällan har... hmm)

plus:
Billig vid inköp
Grymt bekväm

Minus:
Jobbig på vintern med extrem överstyrning ala volvo 740..
Kör lätt fast...
Räkna inte med att få något för den när du säljer den...

Senast redigerat av adam928 (29 juli 2004)

Porsche 928S4 MY91
jonTe
23 augusti 2004 · 5 710 Inlägg

Det enda jag kan komma på som är bra med en skorpa är:
-Priset.
-Att ABS pumpen går att använda på 9K.
-Att sambon numera har lärt sig kommentaren "där kommer det en  tickande Ford som ryker blått" så man får sig ett gott skratt.

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang