3306
Sök

Behövs balansaxlrana på en Volvo B234F?

97 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
#1
Balansaxlarna i huvudtagligen, behövs de verkligen till b234f, hur mkt mera vibrerar motorn och man pluggar igen hålen där de ska sitta?

tacksam för svar:)


Bonntrimmare
620 Inlägg
23 juli 2009
#2
som en vanlig b230f kanske inte så bra om du har tänkt att motorn ska gå 30 000mil till men jag tror inte att fallet är så så snitta remmes och var glad.
man kan skifta kablarna till jag TROR det är hallgivaren så höjer man tändningen gör jävligt gött på dessa motorer

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

97 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
#3
men om man gör de vad händer då?


8 242 Inlägg
23 juli 2009
#4
Jag har kört utan rem på båda mina 16V och man märker inga vibrationer. Ska va om motorkuddarna är slut då. Vet bara om en som fick lite märkbara vibrationer, men det va bara på tomgång.


10 287 Inlägg
23 juli 2009
#5
Jag har både byggt och kört B234 motorer utan balansaxlar och håller med Marlboroman.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 juli 2009
#6
jag kände lite skillnad i min när jag klippte remmen, blev litet mer vibrationer, men inget som störde...


97 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
#7
Sharky skrev:
Jag har både byggt och kört B234 motorer utan balansaxlar och håller med Marlboroman.

/Göran
så de räcker med att plugga igen hållen och skippa de helt?


10 287 Inlägg
24 juli 2009
#8
Två sätt: Endera klippa remmen (rätt rem - inte kamdrivningen...lol ) eller att ta bort axlarna helt och hållet och plugga hålen.

/Göran




Johansson skrev:
Sharky skrev:
Jag har både byggt och kört B234 motorer utan balansaxlar och håller med Marlboroman.

/Göran
så de räcker med att plugga igen hållen och skippa de helt?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök