2659
Sök

motor problem ,nisse 200 sx

29 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
hej har en nissan 200 sx -90 ....det är så att den vill inte varva ur har provat lamda,lmm,stift,t-spolarna,trigg givaren på kammen,databox,soppa pump (även mätt tryck under körning ),gas spälls kontakten vad mer kan ja göra ????...kollade även med ett annat turbo aggregat men den vill inte varva ur bara bluddrar .....mvh

Svindåre
1 433 Inlägg
1 augusti 2006
kan ju vara luftmassemätaren...

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

227 Inlägg
1 augusti 2006
Kollat efter läckage i tryckrören...? Annars vete fan...

Dum spiro, spero...

29 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
JE skrev:
Kollat efter läckage i tryckrören...? Annars vete fan...

hej har provtryckt hela systemet o det är tätt....blir galen snart o sänker bilen....

29 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Membranet i soppatrycksreglatorn?

hej har kollat det oxå ....

29 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:
kan ju vara luftmassemätaren...

hej har även kollat den ......

130 Inlägg
2 augusti 2006
Kolla tändningen.. när min tändning blev knas, kunde jag ej varva ur bilen, bara bluddrade och jävlades. Är symptomen sådana att bilen inte orkar varva över ett visst varvtal och bara bluddrar, så låter det som tändningen är helt galen. Tändningen skall stå på 15grader andra strecket från höger. Tror med stor sannorlighet att det är detta..

-=//[b-6]\\=-

29 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
MM skrev:
Kolla tändningen.. när min tändning blev knas, kunde jag ej varva ur bilen, bara bluddrade och jävlades. Är symptomen sådana att bilen inte orkar varva över ett visst varvtal och bara bluddrar, så låter det som tändningen är helt galen. Tändningen skall stå på 15grader andra strecket från höger. Tror med stor sannorlighet att det är detta..

andra strecket från höger när du står o kollar framför eller ......ja fick höra att första var -5 sen 0 sen+5 osv vad stämmer igentligen .....mvh

29 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
andra strecket från höger när du står o kollar framför eller ......ja fick höra att första var -5 sen 0 sen+5 osv vad stämmer igentligen .....mvh

130 Inlägg
3 augusti 2006
Stämmer som du skriver, du skall ha den på 15grader

* * *  *  (*)  *
-5 0 5 10 15 20

0 är BDC övredöpunkt

Skulle det fortfarande strula sig efter detta kolla om remmen sitter riktigt, låter annars som att kamremmen kan ha hoppat en kugg. Men ställ tändningen så skall de allt se att det löser sig. Lycka till

-=//[b-6]\\=-

29 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
MM skrev:
Stämmer som du skriver, du skall ha den på 15grader

* * *  *  (*)  *
-5 0 5 10 15 20

0 är BDC övredöpunkt

Skulle det fortfarande strula sig efter detta kolla om remmen sitter riktigt, låter annars som att kamremmen kan ha hoppat en kugg. Men ställ tändningen så skall de allt se att det löser sig. Lycka till

kollat remmen och tändning även lekt lite med tändningen .......

Silentbob
43 Inlägg
3 augusti 2006
är inte helt insatt i motorerna på 200sx men jag motortvättade min och då gick den som ett arsel gick inte att varva ut alls.... då hade det kommit funkt på tändspolarna så jag tårkade rent allt där så gick den som vanligt igen

~ Rör min bil och jag stryper din hund ~

Sök