Levinsson skrev:
Att säga om en bil är snygg eller ful är väldigt personligt, att jag personligen älskar sjuans former och designen rent allmänt är min smak och tycke. Däremot kan man jämföra bilarnas fördelar och nackdelar för ditt typ av bruk. Du har inte skrivit att du tänker köra: bana, strippen eller dylikt, så jag misstänker att du vill ha en sportbil att glida runt i på sommaren.
För ditt ändamål tror jag inte det spelar så stor roll vilken bil du väljer, men vad jag kan bidra med av mina erfarenheter av sjuan är att balansen, väghållningen, och motorn är underbar. Och när vi ändå är inne på wankelmotorn och "rädslan" för den, som i de flesta fallen är helt obefogad. Sköter man motorn bra så är det inga problem. Där emot om man ska köpa en sjua som gått 10000 mil och har sjuttielva ägare så hade jag räknat med en renovering i priset (runt 30k inkl. arbete, inlämnat hos motorbyggare). Och ska man göra det med sin 6cyl ottomotor så räcker inte det till materialet..
jmd skrev:
En till sak jag tänkte på: Rx7'an drar ju väldigt mycket soppa. Sen vet jag inte hur mkt mer i jämförelse med Supran...
Vad är väldigt mkt soppa för dig?
Hoppas du hittar bilen som passar dig!
/Levinsson
Men det går att göra det själv också om man är lite skärpt och påläst? renovera alltså!
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 juli 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.