Det var jäkligt svårt att se på din bild (ganska mörk). Men avtappningspluggen till lådan sitter längst ner och påfyllningspluggen sitter ca: 10 - 15 cm snett ovanför. Borsta lite på pluggarna som du tror att det är och kolla om det sitter en packning/mässingsbricka bakom dessa, då är du rätt! Svårt att förklara utan bilder, men det är ganska lätt att se vilka pluggar det är. Finns inte så många att ta fel på...
Angående olja, vilken växellåda har du? M46 = 4 växlar + elektronisk överväxel. M47 = 5 växlad.
Personligen har jag, vid de få byten jag gjort, kört Mobil 1 helsyntet i M 47 lådan och ATF i M 46.
Vad sen beträffar ditt "klonkande" i bakvagnen så skulle jag nog snarare kolla stödlagergummit vid kardanknuten. Ganska vanligt att det är detta som är slut när det börjar "klonka" bak på dessa bilar. Visst skadar det ju aldrig att byta olja i bakaxeln heller. Men har du inget synligt läckage, brukar det inte vara någon fara...
Senast redigerat av Ullebubbe (29 juli 2009)