2995
Sök

Saab 900 backproblem

Ljud freak
109 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Hej har problem med min saab då när jag lägger i backen så slårs den ut kan man säga, jag få i backen fint men sen när jag ska börja backa så åker den ut efter att bilen rullat typ 5 cm.

Ljud freak

13 Inlägg
27 juli 2009
Kan va länkagen fram till växelföraren. Så va en saab ja hade och tillslut gick int backen att få i alls o de va bar o fixa länkaget t föraren

It´s better to be pissed off than pissed on!

1 043 Inlägg
27 juli 2009
Inte ovanligt att synkringen havererat på backen på dom bilarna.

267 Inlägg
27 juli 2009
när en saab låda börjar ge upp så är det oftast backen som får lida först

Ljud freak
109 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
men det e så att jag har bytt växellåda redan eftersom den andra funkade inte backen på så jag vet hur det är när synken är trasig och det är det inte nu måste vara nått annat

Ljud freak

Ljud freak
109 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
klio skrev:
men det e så att jag har bytt växellåda redan eftersom den andra funkade inte backen på så jag vet hur det är när synken är trasig och det är det inte nu måste vara nått annat

va ute och testade en grej om man höll på bromsen och bara pushade på backen så slogs den inte ur men så fort jag tog upp bromsen och bilen börja rulla så slogs backen ur kan hjälpa nån som har ett svar kanske

Ljud freak

1 043 Inlägg
28 juli 2009
Rör sig motorn mycket?
Annars är det nog en justering som behövs.

267 Inlägg
28 juli 2009
växeln går inte i som den ska , kolla växellänkaget (skiljer sig med justeringar från låda till låda

Ljud freak
109 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Nu är det så att växellådan e faktist trasig neutral , testade att justera in allt helt rätt och sen tog jag bort länkamen mellan växellådan och torpedvägen och sen testade backa men den gick ut iallfall så det måste ju vara växellådan. tack för alla jätte bra förslag smile

Ljud freak

Sök