3491
Sök

Hur f*n får jag bort växelspaksknoppen?

15 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Har slete och dragit och snurrat men den vägrar röra sig ens lite, hur får jag bort den? Det är en bmw e36 om det göt någon skillnad...

197 Inlägg
27 juli 2009
http://www.backspegeln.com/tips_knopp.asp kanske tyvärr är på samma sätt på din? sad

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
27 juli 2009
kan de kanske va så på Octavia också? för har inte lyckats vrida loss den hmm

GARAGET V.D.
900 Inlägg
27 juli 2009
nee då, har själv en e36a o har o jag fick bort denna jäve**  (kolla mina bilder) det e bara att dra den uppåt men d måste ha kraft för det alltså det tog 2 timmar innan jag fick bort d, men d e bara att dra den uppåttt

marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 juli 2009
MaRcUs_BMW skrev:
nee då, har själv en e36a o har o jag fick bort denna jäve**  (kolla mina bilder) det e bara att dra den uppåt men d måste ha kraft för det alltså det tog 2 timmar innan jag fick bort d, men d e bara att dra den uppåttt

marcus

stämmer bra det.. den ska rakt uppåt bara.. den är dock tight och bra pressad dit... vanligt på många äldre bmw (e30) att man får knoppen i näven ibland... hänt mig några gånger iaf...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 217 Inlägg
27 juli 2009
sätt en liten domkraft under den och pressa loss den? :-)  Det borde ju funka

197 Inlägg
27 juli 2009
Om man drar med full kraft uppåt finns det ngn risk att man har sönder ngt i växellåda etc.?

313 Inlägg
27 juli 2009
regel mellan framsätena och sedan använd ett koben så ska du nog lyckas.
går det inte med våld så går de med mer våld! wink

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

15 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Tack för alla svar! Får la testa lite mer imorrn.

Fröken Krånglig
84 Inlägg
28 juli 2009
Gör som mitt ex, dra allt du kan. Men pass dig så du inte får den rakt i nyllet wink

1 515 Inlägg
28 juli 2009
Maaija skrev:
Gör som mitt ex, dra allt du kan. Men pass dig så du inte får den rakt i nyllet wink

. . .lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

GARAGET V.D.
900 Inlägg
28 juli 2009
BioElite skrev:
Om man drar med full kraft uppåt finns det ngn risk att man har sönder ngt i växellåda etc.?

neee absolut inte. d e 100% säkert

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

14 Inlägg
3 augusti 2009
Jag har någon liknade knopp på min golf iv... den sitter ihop med damasken på något sätt och verkar omöjlig att skruva loss eller dra bort.. jag är dock rädd att ta i för hårt för man vill ju inte paja hela skiten lixom...

Är det någon som vet om jag borde dra i allt jag har eller om det inte finns mkt att göra åt? Har dock tänkt på att ändra damasken också då den är ganska sliten men vet inte hur jag ska gå till väga.. Kan ni hjälpa mig? Några fler sidor kanske med bilder och så om golfen?

Tack för lånet av tråden och för alla eventuella svar jag kmr få :p

Sök