3663
Sök

Smitnings "olycka"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juli 2009
Efter 20 minuter i trafik drog en kärring upp dörren riktigt hårt i sidan på vår nya Lexus. Buckla och avslagen färg ner till plåten blev resultatet, responsen från kärringen var ungefär "synd på en ny bil men den hade blivit bucklig snart ändå" och naturligtvis ville hon inte stå för nått. Men med hennes regnr och massa vittnen så fick hon hosta upp ändå...

Fy fan när hon stod och tyckte att det inte var nått, då var man nära. Riktigt nära... Då var jag glad att det inte var min bil i alla fall, får då vet jag inte riktigt hur reaktionen blivit tongue
Senast redigerat av Rquired (22 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
8 augusti 2009
Min bil blev påkörd häromdagen på en parkering,som tur var fanns det en som såg detta och skrev en lapp och la den under torkarbladet på min bil.Hon som backade på min bil var född 1925...
Jag ringde upp tanten och sa som det var,varpå hon frågar om det blev nått märke?
Hela kofångar hörnan är intryckt ca 15cm! Men tack vare observanta personer så slipper jag betala självrisken och tantfan får betala kalaset! smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 augusti 2009
Har fått ett 1x1 cm stort färg och lacksläpp på vår Focus på dörren. Troligtvis från en uppslagen bildörr.
Kan inte se någon färg eller buckla där märket är. Det är ju inte så farligt men visst retar man sig på annat folk som inte tar hand om sina misstag.

Och naturligtvis om man ställer bilen helt ensam 400 meter från affären man ska in i så visst F*N står det en eller 2 bilar precis brevid bilen när man har handlat klart.

/Ena

KHRacing
8 augusti 2009
dasboot skrev:
..................text............  Min 855:a vart på körd av en kundvagn bakifrån (=fint märke + repor i kofångaren). 2 vittnen mm. Men detta räckte inte. Nästa gång så skiter jag i att anmäla idioten utan placerar "varsamt" en yxa (som egentligen är till för viltolyckor) i sidan på vederbörandes bil.

Bara en tankegång:
efetrsom en fotgängare & även cyklister faller under lagen - oskyddad trafikant o det då ALLTID är bilen försäkrning som går in - OAVSETT vad som hänt.. så borde även en kundvagn på en parkering göra det samma - dvs: att det endast belastar din egen försäkring.

Sök