3448
Sök

Turbo "viner" på saab 9-3 aero

113 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Hej,

Har en saab 9-3 aero -01
Åkte med rutan nere här om dan, och när ja gasade på så blev ja lite förvånad över hur turbon "ven".
Har turbon börjat sjunga på sista versen? lr låter de värre än va de e när man hör genom rutan när man kör? Turbon böts för 2500 mil sedan på saab å bilen har rullat 13k.. och den laddar som den ska.

dags att byta igen?=/

// E

Skaune
9 augusti 2009
Att den viner är ett typiskt tecken på att den börjar ge upp. Men måste såklart undersökas noggrannare!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 augusti 2009
Det kan även vara så enkelt att inloppsröret till luftburken har hoppat av eller läcker.

När min snorkel var sönder så ven det utav bara h-vete direkt jag gasade på, rätt fräckt ljud men man blev ju lite orolig. När jag kollade undertill så visade det sig att någon hade sågat av röret precis innan luftburken, vettifan vem eller varför men så var det tongue

Iaf, kolla så att ingenting i insuget läcker, gör det inte det så är det bara att kolla om turbon är slut.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök