3246
Sök

förstår inget av basar å ljud! (hjälp)

562 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Tjennare..

Jag skulle vilja fixa till lite bas i bilen å det jag hade tänkt mig är då 2 basar å ett slutsteg, men nu kommer det jag inte förstår om jag tex köper denna: http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=24117

och då står det lämpar sig för slutna lådor? yikes vad menas med det? jag vill liksom ha en spånskiva sedan sänker man ner basarna i den, då är det väl inte slutet?

Har ni några bra tips på vad jag kan köpa som är billigt och pris klassen ska vara runt 3-4 lax, (är mi nförsta bil så behöver absolut inte vara dröm prylar) men som sagt ska kunna sänka ner dom i tex hatthyllan lr så. Eller ska jag kanske ta en vanlig baslåda istället?

Har ni frågor vad jag menar så skriv bara.. vill ha all hjälp jag kan få!

skicka gärna kopplings scheman också wink
Senast redigerat av tobi (6 augusti 2006)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

514 Inlägg
6 augusti 2006
Ska du sänka ner dom i hatthyllan eller dyl så ska du ha basar som passar sig för openair montering. Så basar för slutna lådor gör sig då inget vidare tyvärrr..

old volkswagens never die they just get lower

562 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Okej.. har du några förslag på några? hemsidor? yikes

514 Inlägg
6 augusti 2006
Mja finns ju massor men testa www.mds.se www.ljudia.se osv smile Problemet är väl bara att där finns inte såå många basar som är speciellt anpassade för att sitta i en sk "öppen låda" Det bästa är ju att bygga en låda till den/dom smile

old volkswagens never die they just get lower

21 761 Inlägg
6 augusti 2006
Basarna tål alltid mer effekt innan de börjar låta dåligt om de sitter i en låda jämfört med att sitta i en hatthylla utan låda.

562 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Okej... så vad för basslåda å slutsteg tycker n iatt jag ska ha? yikes får ej kosta så mycke har inte råd (är arbetslös å har hoppat av skolan)

21 761 Inlägg
7 augusti 2006
Jag antar att det är till din 240-88?

Klubbmannen
7 augusti 2006
Bas går i låda, punkt slut.

Basreflex = en låda med basport(dvs hål i)
Sluten = låda utan hål
Bandpass = låda med hål och basen monterad inuti lådan.

21 761 Inlägg
7 augusti 2006
Fast det är ju hål i den slutna också, annars får man ju inte dit basen.

914 Inlägg
7 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Fast det är ju hål i den slutna också, annars får man ju inte dit basen.

hehe batterinörd var vitsig inte ofta man ser det tongue

562 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
#Drönirettab mm det e min 240

23 Inlägg
7 augusti 2006
Köp ett par bra 6*9" och sätt i hatthyllan, dom behöver ingen låda, men ger mycket fin bas, då behöver du ingen baslåda. Spelar kanske inte lika högt som en baslåda, men ger ett fint basljud.

Klubbmannen
7 augusti 2006
Pja.. Basljud ger dom ju. Men knappast subbas. Apropå detta, igår startade jag mitt ljudsystem och ställde in front först, sen hatthyllan. Hatthyllan, två 6,5", har ett eget steg nu så det blev ett jävla drag i dom, tyckte jag. Tills jag drog igång lådan. Dock missnöjd med min låda. Dålig attackbas. Funkar jättebra när det är längre, släpiga toner som i exempelvis Daddy Yankee - La Gasolina. Men när det är snabba basstötar med kort intervall låter det inte önskvärt. Ta boten Anna som exempel där, alla vet vilken den är. Man skall icke snåla när man köper billjud! Elfte budordet!
Senast redigerat av Klubbmannen (7 augusti 2006)

Sök