Har presis blivit klar med min nyrenoverade och trimmade motor.satt i lite alltmöjligt smått och gott blandannat en t3/t4 turbo. Bilen startar utan några problem och de är inga missljud från den..den går på tomgång och allt..men de är inte nån redig respons i de när man gasar till lite och nu när ja har gjort min äfterlängtade provrunda går den skit..får inget laddtryck stpr på 0 hela tiden..när man trycker på gas så händer de ingenting.ja har kollat slangarna till turbon så dom är rättkopplade och inga hål i,magnetventilen har ja testat med en annan och de är likadant.vad kan de mer va för fel?..kan de va felkoder som måste raderas?..är de nån som kan berätta hur man raderar felkoder på en 850 t5 och vilken stift man ska sätta pinnen i..mvh andreas
Hur är wastegaten ställd och har du kollat att turbon går runt? Gjort en läckagesökning med startgas? Kan ju va att du missat ett läckage nånstans? Kollat igenom a-l-l-a slangklämmor så alla slanger sitter hårt och där de ska? Felkoder har du bara om lambdalampan lyser.
ett vanligt fel är att när man har monterat öppen avlastningsventil (dump) så monterar men den förnära gas-spjället vilket vilket medför att "tryckslagen" som uppstår när vetilen öppnar och stänger gör så att tryckslangen som sitter monterad på gassjället (före insuget) spricker, det är svårt att upptäcka om man inte känner riktigt ordentligt på tryckslangen.. annat fel är om en "amatör" har renoverat turbon så har han/hon vänt på kompressorvingarna åt fel håll. kolla även katalysatorn om den är ihopsmällt eller trasig invändigt. då kan inte motorn andas riktigt. mvh stoffe
Hur är wastegaten ställd och har du kollat att turbon går runt? Gjort en läckagesökning med startgas? Kan ju va att du missat ett läckage nånstans? Kollat igenom a-l-l-a slangklämmor så alla slanger sitter hårt och där de ska? Felkoder har du bara om lambdalampan lyser.
ja har inte vågar skruva på wastegaten nått för förra ägaren sa att den skuleöl va inställd för cirka 1,2 bar där den står nu.ja turbon går runt fint inga prolem där..de är ju en sån klocka med dubbla utag på tror slangen till magnetventilen ska va på den översta men itne 100 på de..men om han skulle ta tjuvluft skulle väl han inte gå så jämt och fnt på tomgång.motorelektron lampan lös och ja har raderat felkoder nu så de är de inte..
ett vanligt fel är att när man har monterat öppen avlastningsventil (dump) så monterar men den förnära gas-spjället vilket vilket medför att "tryckslagen" som uppstår när vetilen öppnar och stänger gör så att tryckslangen som sitter monterad på gassjället (före insuget) spricker, det är svårt att upptäcka om man inte känner riktigt ordentligt på tryckslangen.. annat fel är om en "amatör" har renoverat turbon så har han/hon vänt på kompressorvingarna åt fel håll. kolla även katalysatorn om den är ihopsmällt eller trasig invändigt. då kan inte motorn andas riktigt. mvh stoffe
njaa de ska väl inte ha nån påverkan hur nära man sätter den..turbon är okej allt sitter som den ska och katten är de inte helelr har ingen på.
Nu när man gasar så är de rätt bra respons i den..alla slangar är åtragna och har sputar med gas lite runt om..slangarna till magnet ventilen hur ska de va satta..kan de va på fel ställe därför han inte laddar?..har kopplat nipplen längst ner mot fästet till klockan och mitten ligger öppen och den tredje till kompressohuset...tittade i avgasröret lite med att de va sotit och lite oljligt i ändröret.han rycker ingetspecielt lite vit rök ingen blå elelr svart.
Nu när man gasar så är de rätt bra respons i den..alla slangar är åtragna och har sputar med gas lite runt om..slangarna till magnet ventilen hur ska de va satta..kan de va på fel ställe därför han inte laddar?..har kopplat nipplen längst ner mot fästet till klockan och mitten ligger öppen och den tredje till kompressohuset...tittade i avgasröret lite med att de va sotit och lite oljligt i ändröret.han rycker ingetspecielt lite vit rök ingen blå elelr svart.
Uttaget i mitten på magnetventilen ska till klockan, det uttag som är högt upp. De andra 2 uttagen ska kopplas till kopmressorhuset och röret in till turbon (eller så pluggar man bara den ena).
Nu när man gasar så är de rätt bra respons i den..alla slangar är åtragna och har sputar med gas lite runt om..slangarna till magnet ventilen hur ska de va satta..kan de va på fel ställe därför han inte laddar?..har kopplat nipplen längst ner mot fästet till klockan och mitten ligger öppen och den tredje till kompressohuset...tittade i avgasröret lite med att de va sotit och lite oljligt i ändröret.han rycker ingetspecielt lite vit rök ingen blå elelr svart.
Uttaget i mitten på magnetventilen ska till klockan, det uttag som är högt upp. De andra 2 uttagen ska kopplas till kopmressorhuset och röret in till turbon (eller så pluggar man bara den ena).
ett vanligt fel är att när man har monterat öppen avlastningsventil (dump) så monterar men den förnära gas-spjället vilket vilket medför att "tryckslagen" som uppstår när vetilen öppnar och stänger gör så att tryckslangen som sitter monterad på gassjället (före insuget) spricker, det är svårt att upptäcka om man inte känner riktigt ordentligt på tryckslangen.. annat fel är om en "amatör" har renoverat turbon så har han/hon vänt på kompressorvingarna åt fel håll. kolla även katalysatorn om den är ihopsmällt eller trasig invändigt. då kan inte motorn andas riktigt. mvh stoffe
njaa de ska väl inte ha nån påverkan hur nära man sätter den..turbon är okej allt sitter som den ska och katten är de inte helelr har ingen på.
Det påverkar negativt då tryckslag medför vibrationer, då ger sig gummi före aluminium och spicka kan förekomma.