3792
Sök

Hastighetskontroll på kvällen/natten?

250 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Någon som varit med om hastighetskontroll på kvällen eller natten? Hur sent var detta isåfall?

Muttley
14 augusti 2009
ja.  23 nånting.

Huvudsakligen med just den kontrollen var nykterhetskontroll men de stod faktiskt och sköt med.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
14 augusti 2009
polaren och jag satte oss och tittade på en fartkontroll klockan 02tiden i centrala örebro för någon vecka sen

så visst händer det

men även där så var fokus på blåsning skulle jag tro
ett körkort rök hörde vi på polisradion en taxi som torska för fortkörning smile

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
14 augusti 2009
Growe skrev:
polaren och jag satte oss och tittade på en fartkontroll klockan 02tiden i centrala örebro för någon vecka sen

så visst händer det

ett körkort rök hörde vi på polisradion en taxi som torska för fortkörning smile

stackars taxichafför smile blev han utan sitt levebröd nån månad.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 augusti 2009
23.00 utanför Gävle en tisdagskväll. Såg laserpricken efter kurvan... tongue

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Forummoderator
26 364 Inlägg
14 augusti 2009
Ungefär tjugo över ett på natten blev jag tagen för fortkörning här i Östersund.
Så ja. De är ute då också..fast. Det är dock inte så ofta känns det som.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
14 augusti 2009
tkd_rille skrev:
Growe skrev:

så visst händer det

rätt troligen
uppfattade aldrig som att han kom jätte fort men det är lätt hänt att det går rätt fort just där dom stog

konstigt nog var det inte en enda vit taxi som blev invinkade utan flera svarta
och det är taxi kurrir dom har väll inget utarbetat system som örebro läns taxi har smile

samma med securitas som mer än ofta varnar för halkan ;-)

det är fördelen med att ha både örebro läns taxi och securitas inlaggda på polisradion smile

Kör fort så hinner inget hända...

250 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Känns som att det nästan uteslutande gäller inne i städer om det är på natten, eller?

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 augusti 2009
23.10 mitt på landsväg (80-sträcka) en Måndagkväll.

134 km/h fälldes jag för (137km/h minus 3) och har nu avverkat 3 veckor av mitt 3 månader långa straff utan körkort sad

// Niklas Johansson

Saabifierad
2 031 Inlägg
14 augusti 2009
Typ 20-21 en Måndag eller Tisdag på motorväg och givetvis åkte jag fast enda gången dom hade en kontroll just där sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Muttley
14 augusti 2009
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
Growe skrev:

så visst händer det

rätt troligen
uppfattade aldrig som att han kom jätte fort men det är lätt hänt att det går rätt fort just där dom stog

konstigt nog var det inte en enda vit taxi som blev invinkade utan flera svarta
och det är taxi kurrir dom har väll inget utarbetat system som örebro läns taxi har smile

samma med securitas som mer än ofta varnar för halkan ;-)

det är fördelen med att ha både örebro läns taxi och securitas inlaggda på polisradion smile

De gick väl inte under samma kanaler på komradion=) taskigt för dem.
Under dagarna när jag kör får jag massvis med medelande ibland om var poliserna står via taxametern. Väldigt bra men jag kör rätt lagligt faktiskt. Man ska icke stressa på jobb smile.

Haha och jag fick lära mig nytt utryck för de mobila kamerorna i bilar "lasermannen" trodde först de skulle vara poliser som stod och sköt men de var en skåpbil med kamera såklart.

3 182 Inlägg
14 augusti 2009
04.30 på en söndag kväll i rågsved i Stockholm.

250 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
pukan2 skrev:

Hur ligger det? Är det civiliserat där?

12 086 Inlägg
15 augusti 2009
NiKeMaN skrev:
23.10 mitt på landsväg (80-sträcka) en Måndagkväll.

134 km/h fälldes jag för (137km/h minus 3) och har nu avverkat 3 veckor av mitt 3 månader långa straff utan körkort sad

Förjävligt tongue

svetsare
70 Inlägg
15 augusti 2009
blev stoppad i min gamla a-traktor halv fyra på natten.. dom föjde efter mig utan ljus... åkte dit kan man säga.... haha...

3 182 Inlägg
15 augusti 2009
Erikkk skrev:
pukan2 skrev:

Hur ligger det? Är det civiliserat där?

ja det är civiliserat, det är som vilken betong djungel som helst.

Sök