3917
Sök

Bas + steg for 3-6k

106 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare tjenare Är i behov av bas gärna lite billigt Hifi bas som ska matcha med mitt nuvarande framsystem

Focal Kit 165 V1 X2
KDC-BT8044U  Hud

Tänker koppla båda framsystem och basen ihop med ett 4 kanals system för att får det låter renare.. om ni inte har nåt bättre ide smile

Bugget är mellan 3-6k och länka gärna mvh,,,

1 131 Inlägg
16 augusti 2009
Känns ju ganska självklart att du ska satsa på en Hertz HX250 eller Hertz HX300! smile
Har själv en HX250 (som jag spelar in i 940in innan den ska in i pontiacen) och kan inte säga mkt annat än att jag är fruktansvärt nöjd med denna bas!

Saknar dock lite att HX250 inte går riktigt så djupt som jag vill (smaksak dock) men den ska ändå in i pontiacen så blir till att köpa en HX300 nu och bygga in i 940in! big_smile

(Finns bland annat på dbakuten för dryga 2500:-)

106 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Härligt, jag har alltid gillar hertz men gick ändå för focal. smile köpte min Högtalare där ska nog ringa dom och frågar efter någon paket som funkar bra med det ljudbild jag har smile  ska kolla mer på Hertz 300 som du pratar för det där med djup mvh

106 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Det se ut som att det blir ett hertz hx300 plus ett 4 kanals steg ifrån någon företag var tyckers ?? lr bör jag satsa på 2x hertz hx300? tillsammas med ett passade steg?. som sagt jag vill inte spelar hög ut bara rent och gött ljud smile mvh

1 131 Inlägg
16 augusti 2009
sselraeF skrev:
Det se ut som att det blir ett hertz hx300 plus ett 4 kanals steg ifrån någon företag var tyckers ?? lr bör jag satsa på 2x hertz hx300? tillsammas med ett passade steg?. som sagt jag vill inte spelar hög ut bara rent och gött ljud smile mvh

Du kan ju komma och provlyssna på min HX250 annars och bilda dig en uppfattning av ljudet wink
Är du ute efter "rent och gött ljud" så borde det räcka med en HX250/HX300.

Tycker min HX250 spelar riktigt fint ihop med mitt framsystem! smile

Är själv ute efter ett till 4-kanaligt steg. Kikat en del på "Carpower Power 4/600" kanske skulle vara något?
(Brygga 2 kanaler till basen och spela mina DLS 7x10" på de andra 2)
Senast redigerat av Rigg0 (16 augusti 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 augusti 2009
Helt klart Focal Polyglass 21V2. 2K för den basen och man kan inte tro att det är en 8" som spelar.
Sedan ett Audison SRX 4.1 för 3,8K till det då Audison och Focal passar som handen i handsken ihop. En välsittande handske då. Totalt 5,8K.

Dessa återfinns bla. hos Ljudstudion, dbAkuten och CDR...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

106 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Helt klart Focal Polyglass 21V2. 2K för den basen och man kan inte tro att det är en 8" som spelar.
Sedan ett Audison SRX 4.1 för 3,8K till det då Audison och Focal passar som handen i handsken ihop. En välsittande handske då. Totalt 5,8K.

Gillar den ide, plus att 8" är lite mindre och kräver mindre låda smile samt med lika smidigt slutsteg smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 augusti 2009
sselraeF skrev:
Lonefox skrev:

Gillar den ide, plus att 8" är lite mindre och kräver mindre låda smile samt med lika smidigt slutsteg smile

Kör själv med den basen i 16 liter slutet och jag har förälskat mig i den.
Som sagt..märks inte att det är en åtta som spelar...

Steget är inte så stort heller wink

Så det fanns mer än en baktanke med förslaget, dels har du redan Focal och dels tar de inte upp lika mkt plats. Du kanske tom. kan lyckas få till en låda under i-brädan wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök