3423
Sök

Chiptrimning Subaru Impreza STi 1997

Livsnjutare
17 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Tja!

Nu är det så att jag har letat som en tok efter chip till min bil.

Bilen är då en Subaru Impreza WRX Sti årsmodell 1997 och jag hittar ingen som har chip till min årsmodell.

JRM hade inte utan ville byta styrbox, mappa om och ta bort lmm för en kostnad av 32 000 :-

Av den simpla anledningen att jag ej har denna summa att lägga på bilen så frågar jag er alla på Garaget om någon av er vet om någon firma som har chip till en äldre Sti?

Väldigt oerhört tacksam för svar!

/ Danne

AWD och en turbo på det skall det vara!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
19 augusti 2009
DnL_nolife skrev:
Tja!

Bilen är då en Subaru Impreza WRX Sti årsmodell 1997 och jag hittar ingen som har chip till min årsmodell.

JRM hade inte utan ville byta styrbox, mappa om och ta bort lmm för en kostnad av 32 000 :-

Av den simpla anledningen att jag ej har denna summa att lägga på bilen så frågar jag er alla på Garaget om någon av er vet om någon firma som har chip till en äldre Sti?

/ Danne

har läst nånstans om just imprezan att det inte går att chippa utan det är mappning som gäller.
kan va darför du inte hittar nåt chip.
borde kunna gå att mappa osv för en billigare peng än 32000:- tycker man.
lycka till!

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

4 823 Inlägg
19 augusti 2009
husmus skrev:
DnL_nolife skrev:
Tja!

/ Danne

har läst nånstans om just imprezan att det inte går att chippa utan det är mappning som gäller.
kan va darför du inte hittar nåt chip.
borde kunna gå att mappa osv för en billigare peng än 32000:- tycker man.
lycka till!

mvh micke

det finns ett fåtal firmor som har chip till gamla Imprezor.

problemet är att det går inte att mappa om orginal boxen på äldre än 99 så det är därför som man måste byta till en annan box (annat styrsystem) men 32000:- är liiiite väl mycket.

jag ska mappa min i början av nästa vecka med ett nytt styrsystem (SimTek) och jag kommer inte betala några 32000:- , du kan läsa mer här http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az … &page=

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök