2770
Sök

Göra en Passat TDI till Lb-reggad

USAFORUM.SE
60 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
halloj, har köpt en passat tdi -02 som jag nu ska regga om till lätt lastbil! Har någon gjort det här?
Vad behövs göras samt var får jag tag på galler mm??

Myckt tacksam för svar!
Mvh
Preppie

4 001 Inlägg
25 augusti 2009
Tänk över att rejält innan du gör det, du får inte köra utan galler sedan.

här finns lite att läsa och dom bygger galler
http://www.leitec.se/innehall/regler.htm

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

USAFORUM.SE
60 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
tack, bra länk. Jo men det brukar ju annars vara ganska lätta att lyfta i och ur..

121 Inlägg
25 augusti 2009
det kom en ny lag om de nu var i april eller maj. man behöver inte galler längre. var inne i juni med min bmw lb reggad utan galler.var inga bekymmer. hade pratat med en besiktnings gubbe innan o tänkte ja var tvungen att prova men det stämde:) behövs inga lastöglor heller.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

USAFORUM.SE
60 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Har du någon mer info om detta, länk eller dylikt?

4 001 Inlägg
25 augusti 2009
steken_yeah skrev:
det kom en ny lag om de nu var i april eller maj. man behöver inte galler längre. var inne i juni med min bmw lb reggad utan galler.var inga bekymmer. hade pratat med en besiktnings gubbe innan o tänkte ja var tvungen att prova men det stämde:) behövs inga lastöglor heller.

njae, isåfall så är det helt tvärtemot vad jag hört.
kom gärna med en länk för en bekant åkte dit i höstas utan galler och han åkte på en helt ny regbesiktning på sin bil, men som sagt det var i höstas men jag har då inte hört nåt om en regeländring.

Det jag vet är att ifall du blir inblandad i en olycka och har personer i lastutrymmet (alltså i baksätet) så gäller inte din försäkring.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök