3385
Sök

Räcker 2" tryckrör för 350 HK?

127 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hejsan

Jag undrar om det räcker med 2" tryckrör och en IC med 2" anslutningar till ca 350 HK?
Bilen är en Audi 1.8t

Tack på förhand
Ola

3 295 Inlägg
18 augusti 2009
#2
ja, det finns saabar som har över 400 hk 2" dvs orginal tryckrör


8 251 Inlägg
18 augusti 2009
#3
Ja, det går det.


127 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
#4
Tack för era svar. Då behåller jag väl mina rör och intercooler. Skulle jag gå upp i storlek så måste jag byta front.

Mvh
Ola

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 augusti 2009
#5
stora rör är inte alltid av godo, jag kör själv 60mm rör utvändigt på min nya motor, IC har 3" anslutningar bara för att det var det enda som fanns, men i övrigt knappa 2.5"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 287 Inlägg
18 augusti 2009
#6
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
424 Inlägg
18 augusti 2009
#7
Sharky skrev:
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

team Svineri. Volvos under construction.

1 004 Inlägg
18 augusti 2009
#8
turbo5a skrev:
Sharky skrev:
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

han menar nog att man ska försöka undvika "flaskhalsar"... ingen mening med 4" spjällhus om man har 2" tryckrör.... men å andra sidan inte så många agregat som har 4" utlopp ur kompressorn?... bara en tanke...
Senast redigerat av 262turbo (18 augusti 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

10 287 Inlägg
18 augusti 2009
#9
Man kan ju ändå ha 4" ut från sin IC.
Jag körde 2.5" från turbon vilket matchade kompresssorn och 3" ut från IC vilket matchade spjället.

/Göran

262turbo skrev:
men å andra sidan inte så många agregat som har 4" utlopp ur kompressorn?... bara en tanke...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

106 Inlägg
25 augusti 2009
#10
262turbo skrev:
turbo5a skrev:
Sharky skrev:
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

han menar nog att man ska försöka undvika "flaskhalsar"... ingen mening med 4" spjällhus om man har 2" tryckrör.... men å andra sidan inte så många agregat som har 4" utlopp ur kompressorn?... bara en tanke...

mitt agg har de wink men så skall ja oxå köra me 4" spjäll

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!

1 004 Inlägg
25 augusti 2009
#11
200-sxish skrev:
262turbo skrev:
turbo5a skrev:

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

han menar nog att man ska försöka undvika "flaskhalsar"... ingen mening med 4" spjällhus om man har 2" tryckrör.... men å andra sidan inte så många agregat som har 4" utlopp ur kompressorn?... bara en tanke...

mitt agg har de wink men så skall ja oxå köra me 4" spjäll

nu var det inte anslutningen på kompressorhuset jag menade... tänkte mer på utloppet efter kompressorn...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

1 062 Inlägg
25 augusti 2009
#12
turbo5a skrev:
Sharky skrev:
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

Jag skulle istället vilja påstå att 4" spjäll till en 350hk överladdad motorn är VÄÄÄÄL i alldeles för största laget.
Till ynka 350hk räcker 2" rör mer än väl.

M.V.H.


127 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
#13
AndreasPlars skrev:
turbo5a skrev:
Sharky skrev:
Matcha tryckrör mot spjäll. Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt - och vice versa.

/Göran

"Har man 4" spjäll så är 2" tryckrör lätt konstigt"

Vadå lätt konstigt? Menar du att det är bra?

förlåt för min dumhet men apan har inte fått sin banan idag.. (kaffe)

Jag skulle istället vilja påstå att 4" spjäll till en 350hk överladdad motorn är VÄÄÄÄL i alldeles för största laget.
Till ynka 350hk räcker 2" rör mer än väl.

M.V.H.

Fan dissa inte mig för att jag bara har 350 HK smile Jag ska faktiskt sätta på ett spjäll hus med 3" anslutning snart.

106 Inlägg
26 augusti 2009
#14
262turbo skrev:
200-sxish skrev:
262turbo skrev:

han menar nog att man ska försöka undvika "flaskhalsar"... ingen mening med 4" spjällhus om man har 2" tryckrör.... men å andra sidan inte så många agregat som har 4" utlopp ur kompressorn?... bara en tanke...

mitt agg har de wink men så skall ja oxå köra me 4" spjäll

nu var det inte anslutningen på kompressorhuset jag menade... tänkte mer på utloppet efter kompressorn...

ja, mitt agg har 5" in i ytterdiameter på inloppet till kompressorn me en inducer på 66mm, å ut ur kompressorhuset har ja 4" dvs 100mm;)

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!


Sök