3570
Sök

Har BRL rätt att göra så?

240 Inlägg
10 juli 2005
Trådstartare
Det är så här att jag köpte för ett tag sen ett lanzar vibe hos brl som då kostade 3988:- men sedan efter att ha använt det ett tag så brände jag steget. lämnade då in det på lagning hos brl. ringer efter ett par veckor och då säjer dom att det skulle ha kostat för mycket att laga det steget (3500:- ) så då erbjuder dom mig ett annat steg eftersom jag hade drulleförsäkring. Detta steget var ett Lightning Audio B2.350.1 efter som lanzar steget hade utgått ur deras försäljning. Men nu till min fråga detta steget jag skulle få var inget fyrkanals steg utan ett mono block och kostade bara 2 498 kr + att jag då skulle få betala 700: - för att få detta steget!

är det rätt att dom kan göra så? för jag känner ju liksom att jag vill ha ett steg som kostade lika mycket. men detta steget erbjuder dom mig för de säger att det var likvärdigt med det lanzar steg jag hade.. men kan man jämför fyrkanals steg och mono block så?

tacksam för svar!
Senast redigerat av VOLVO142TIC (10 juli 2005)

Administratör
11 954 Inlägg
10 juli 2005
Vet inte vad de har rätt till att göra, men det låter konstigt att de ska erbjuda dig ett steg som inte ens kan användas till det du använde ditt gamla till. Säg att du inte vill ha det och att du vill ha ett likvärdigt (i prestanda! ej pris) med det gamla fyrkanaliga slutsteget.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

209 Inlägg
10 juli 2005
Givetvis kan dom inte göra så! Men försöka kan dom..
Förklara åt dem precis vad du skrev hära, så ska ru se att det ordnar sig.

För du vill ju trots allt ha ett 4-kanals, inte ett monoblock!

32 Inlägg
10 juli 2005
Så kan dem INTE göra!

Det dem kan göra är att ge dig ett likvärdigt (i prestanda) slutsteg!
Och hade du ett 4-kanalsteg  så ska du självklart ha ett sådant nu också!

Mvh Ola    -Säljare på MDS

Vectra A (2000R) -89
Corsa A -92

86 Inlägg
10 juli 2005
Corsa skrev:
Så kan dem INTE göra!

Det dem kan göra är att ge dig ett likvärdigt (i prestanda) slutsteg!
Och hade du ett 4-kanalsteg  så ska du självklart ha ett sådant nu också!

Mvh Ola    -Säljare på MDS

Jepp håller med till 1000000000,88888 %

klart de INTE kan göra något sådant.. har du försäkring så ska du ha MINST ett likvärdigt.. kan de inte erbjuda dig det så ska de kunna ge dig pengarna tillbax.

WoX

904 Inlägg
13 juli 2005
hmm låter skumt mig vart det som så att de inte hade ett steg på lager 2995kr som jag hade beställt så jag fick ett större steg 4129kr istället för den lilla pengen smile var GAS gamla silver steg jag vart tok nöjd!

De ska va gött å leva

Sök