Jag har köpt mig en hög/lågnivå adapter till min Saab 9-3 SS -03 för att få just då lågnivå ingångar för mitt slutsteg. Någon som gjort detta sen tidigare och vet hur man ska gå tillväga? Tacksam för svar!
Jag körde med en sådan tidigare, och det fungerade bra. Vad har du för ljudsystem i bilen och vad ska du driva med steget, en bas?
Det är SAABs original högtalare med då högtalare även i hatthyllan. jag ska enbart driva en bas. Just nu har jag kopplat hög/lågnivå adaptern via hatthyllans båda diskanter. Hur gjorde du? vad drev du med ditt slutsteg?
Jo men högtalare i hatthyllan har alla system. Har du högtalare i dörrarna? Extra basar (6x9") i hatthyllan? Så som du kopplat nu så får du inte ut någon direkt bassignal då signalen till dom mellanregister som sitter där är skuren vid 120Hz.
Jag har SS2 systemet (med högtalare i dörrarna) och tar signalen från dom, den använder jag sen till hela systemet.
Jo men högtalare i hatthyllan har alla system. Har du högtalare i dörrarna? Extra basar (6x9") i hatthyllan? Så som du kopplat nu så får du inte ut någon direkt bassignal då signalen till dom mellanregister som sitter där är skuren vid 120Hz.
Jag har SS2 systemet (med högtalare i dörrarna) och tar signalen från dom, den använder jag sen till hela systemet.
Jo jag har SS2 med isåfall. Antar att det då är bättre att koppla till högtalarna i dörren än till 6x9:orna? Är det komplicerat att koppla till högtalarna i dörren?