3775
Sök

Fixa till passformen på rieger front till golf IV

109 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
har testat framskärmen ...det hjälper men det sticker fortfande ut lite ..det blir nog en plast ingrepp iaf big_smile

109 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
fronten är i abs plast ..om jag skär den för att laga den hur kan jag få ihop den igen ...? är det plastsvets som gäller? jag fundera på att värma plasten med varluftpistol och böja den ...är detta en teknik som funkar på abs plast ?
hmm

32 Inlägg
2 september 2009
du ska inte behöva kapa och sätta ihop!
Det måste gå att justera! lite pilligt att försöka förklara men lossa "allt" sedan flytta runt, kolla om den kan flyttas frammåt i mitten (typ nr skylten!) då blir hela fronten "smalare" sen går det ju att Spänna in den vid infästningen vid hjulet (om den sitter som den ska.)
Men om du inte får någon ordning på det så skicka pm så får du mitt nr så är jag ganska säker på att det går att resonera fram en bättre lösning än att kapa sönder hela fronten! Den fronten sitter på många bilar så det går! Rieger kan inte göra en front som inte passar! Den tillverkas i en stål form!

1 150 Inlägg
3 september 2009
När vi passade in fronten på Audin upptäckte vi att de var 35 mm för brett ungefär. Använde laserpass och mätte upp linjer som vi sedan kapade efter med vinkelslip. Nu är passformen perfekt.. När det var kapat plastade vi ihop det med glasfiber igen, så de är ju lite jobb... Kolla bilderna i galleriet så får du se hur vi gjorde wink

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

Sök