3258
Sök

Är dumplock ett måste när man byter dumpventil?

Laddtryck!
137 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
hejsan. tänkte montera en dahlbäck racing dumpventil(återcirk) på min 940 turbo, men måste man ha ett dumplock, eller räcker det med att plugga igen nippeln där vacum slagen går ut från dumpen? sen en fråga till ska man montera den mellan turbo och ic eller mellan ic och insug? tack på förhand

MVH Tim

Svetsare
3 150 Inlägg
5 september 2009
Det borde inte spela nån roll om du låter org. sitta eller inte.  Den nya dumpen ska du sätta mellan ic och insug.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Supraman
2 300 Inlägg
5 september 2009
jo du måste ha dumplock.
original använder laddtrycket till att hålla tätt då fjädern är för mjuk.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Laddtryck!
137 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Har gjort ett eget dumplock nu=) men först monterar man dumpen på tryckröret mellan ic och insug trycker dit den lilla slangen från gamla dumpen,den sista anslutningen ska väll gå till andra tryckröret mellan ic och turbo?

Svetsare
3 150 Inlägg
5 september 2009
Gilljam skrev:
Har gjort ett eget dumplock nu=) men först monterar man dumpen på tryckröret mellan ic och insug trycker dit den lilla slangen från gamla dumpen,den sista anslutningen ska väll gå till andra tryckröret mellan ic och turbo?

Som du säger så ska den monteras mellan ic och insug och den lilla slangen antar jag är vakumslangen från den gamla dumpen?   Den ska sitta nånstans på toppen på den nya dumpen.   Och den sista anslutningen ska inte sitta mellan turbo och ic utan innan turbon, har du LMM ska det vara efter denna men innan turbon.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Laddtryck!
137 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
okej, tack så mycket=)

Sök