hejsan. tänkte montera en dahlbäck racing dumpventil(återcirk) på min 940 turbo, men måste man ha ett dumplock, eller räcker det med att plugga igen nippeln där vacum slagen går ut från dumpen? sen en fråga till ska man montera den mellan turbo och ic eller mellan ic och insug? tack på förhand
Det borde inte spela nån roll om du låter org. sitta eller inte. Den nya dumpen ska du sätta mellan ic och insug.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Har gjort ett eget dumplock nu=) men först monterar man dumpen på tryckröret mellan ic och insug trycker dit den lilla slangen från gamla dumpen,den sista anslutningen ska väll gå till andra tryckröret mellan ic och turbo?
Har gjort ett eget dumplock nu=) men först monterar man dumpen på tryckröret mellan ic och insug trycker dit den lilla slangen från gamla dumpen,den sista anslutningen ska väll gå till andra tryckröret mellan ic och turbo?
Som du säger så ska den monteras mellan ic och insug och den lilla slangen antar jag är vakumslangen från den gamla dumpen? Den ska sitta nånstans på toppen på den nya dumpen. Och den sista anslutningen ska inte sitta mellan turbo och ic utan innan turbon, har du LMM ska det vara efter denna men innan turbon.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX