Utan att vara expert på xj40 så har jag hört att det kan finnas en hel del småfel på dem, som på alla andra 20 år gamla bilar såklart. Men att laga dessa på verkstad är dyrt på en Jagga. Om man kan laga själv så är det absolut att föredra. Sedan ska man vara beredd att köpa delar från England direkt istället. Prisskillnaden är enorm, och då det är mycket förmånligare att skruva isär bilarna än att sälja dem begagnade. Det gäller även nytillverkade delar, mycket billigare och ett enormt utbud. En regel som gäller alla entusiastköp är att köpa så bra (dyr) bil som möjligt.
Som Anglofil lär man sig ganska snabbt att hitta klubbar och företag i England som gör att ägandet blir både billigt och trevligt. Överlag är märkesforumen i England fulla av mycket duktiga och trevliga gubbs. Jag talar av egen erfarenhet då jag ägt Rover- och Austinbilar i 10år.
Jag har själv varit inne på Jaguar flera gånger men kanske då hellre en x300 eller xj6mkII alternativt xjs med sexan.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.