2611
Sök

ta bort

30 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
problemet löst...
Senast redigerat av Jozz (23 maj 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 september 2009
Du menar att din lågnivå inte fungerar, hur kopplar du in basen till den? Inte direkt på den va? För då ska det inte fungera så bra nej, den signalen är på tok för låg för det! Du behöver ett slutsteg imellan för att driva basen med. Men om det nu är så att lågnivåutgången inte alls fungerar så kan du köpa en hög till lågnivåomvandlare istället för att få ut en lågnivåsignal.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

30 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Du menar att din lågnivå inte fungerar, hur kopplar du in basen till den? Inte direkt på den va? För då ska det inte fungera så bra nej, den signalen är på tok för låg för det! Du behöver ett slutsteg imellan för att driva basen med. Men om det nu är så att lågnivåutgången inte alls fungerar så kan du köpa en hög till lågnivåomvandlare istället för att få ut en lågnivåsignal.

Har lagt upp ett par bilder och lite mer text nu så. Självklart har jag slutsteg som driver basen.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 september 2009
Ah bra. Nu är jag ingen expert på Volvo men har läst en del trådar om dom, det är inte så att din kontakt ska anslutas i det uttag som redan är upptaget? För jag har läst nåt om att när man har nåt av dom värre ljudpaketen med extra förstärkare så kan man inte använda en sån där adapter då det inte finns något uttag för den.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

30 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ah bra. Nu är jag ingen expert på Volvo men har läst en del trådar om dom, det är inte så att din kontakt ska anslutas i det uttag som redan är upptaget? För jag har läst nåt om att när man har nåt av dom värre ljudpaketen med extra förstärkare så kan man inte använda en sån där adapter då det inte finns något uttag för den.

jamen om jag kopplar in det i det som redan är upptaget så låter ju inte dom övriga högtalarna i bilen

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 september 2009
Nej exakt, för kabeln som sitter där i går till en förstärkare som sitter nånstans i bilen. Men det bör ju finnas en annan adapterkabel som du sätter mellan nuvarande kabel till förstärkaren och huvudenheten, alltså en splitt. Vet att det iaf finns en sån till gamla Saab 9-3 och där är det en liknande kontakt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök