3829
Sök

Vw Lupo 3l 2005 10000 Mil - Tappar Bort Sig I Låda-koppling...

4 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
#1
.....Har flera gånger råkat ut för att min bil har blivit stående , omöjlig att starta, med växel i och det verkar som att den inte riktigt vet var den har kopplingen så att säga......brukar gå att komma ur det här läget genom att rackla lite på kopplingsarmen på motorn.....verkstan hittar inget fel.....har inte gjort det någon av de 4 gånger den varit inne senaste året.....

Nå´n som har någon idé ?

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
27 augusti 2009
#2
Robot armen brukar bytas ut, det och lådan brukar vara enormt vanliga fel på Lupo 3L, Du har lämnat bilen till en VAG verkstad?
Dom borde ju veta tycker man med tanke på att det är väldigt känt fel.
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

4 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
#3
Jodå - till VAG verkstäder hela tiden....de hittar inget alls...säger de...inga felkoder.....inget....nå´n gång har man gjort en"grundinställning" av lådan...en annan har man justerat kopplingen......lite difust så där....lagom förtroendeingivande......

Robotarmen ?....vad är det ? vad gär den ?..var sitter den...svår att byta...dyr.....hur diagnostisera ?.........är väldigt tacksam för all info.....

4 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#4
"trådlyft"

Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
1 september 2009
#5
Får jag fråga vad Du vart på för VW verkstad?

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

4 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#6
Svenstigs i värnamo och Be-Ge bil i vetlanda...de verkar kunna lika mycket om de här bilarna som jag kan om fotboll och golf....."pf"

1 Inlägg
17 september 2009
#7
Har du fått ordning på den ännu? Det första du bör kolla är om du har tillräckligt med hydraulolja i behållaren till hydraulpumpen (styrenheten). Om inte - så kan det räcka att fylla på för att lösa problemen. Kan vara luft i systemet också men det ska avlufta sig självt om det bara finns tillräckligt med vätska. Det är nog bäst att göra en grundiställning också (justering av kopplingsläge, växlingslägen och dragläge).

Har själv en audi a2:a som har samma "automatiska manuella växellåda". Växellådan pajade - antagligen för att jag kört med läckande hydraulpump och för lite hydraulvätska för ofta/länge.


Sök