3587
Sök

Trimma, råd och tips

12 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Hej

Jag berhöver lite hjälp.

kan juh verkligen inte spec mycke om detta hehe

Om man ska trimma en bil.
finns de då några spec ställen som gör det & hur går de till & hur mycke kostar de ca?

381 Inlägg
26 maj 2006
Hejsan! Du kan börja med avgas system så låter den lite fräckare oxå. Å sen har It´s Fun chip till din bil. Ger 15hk å kostar 2500:-
Sen kan du kolla på
http://www.enem.se/
Dom har lite andra delar sen om man ska trimma mer seriöst. som andra kammar. Kanske en Kompressor eller något annat skoj men då snackar vi MKT pengar.
Snygg bil för övrigt. Hoppas du hittar lite trim till din bil.

381 Inlägg
26 maj 2006
EyeLighter skrev:
Hejsan! Du kan börja med avgas system så låter den lite fräckare oxå. Å sen har It´s Fun chip till din bil. Ger 15hk å kostar 2500:-
Sen kan du kolla på
http://www.enem.se/
Dom har lite andra delar sen om man ska trimma mer seriöst. som andra kammar. Kanske en Kompressor eller något annat skoj men då snackar vi MKT pengar.
Snygg bil för övrigt. Hoppas du hittar lite trim till din bil.

A såg att du hade visst redan skaffat ett avgas system hehe

12 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
oki tackar

jo ja har juh sportsystem & sport luftfilter

har juh 150 hk i men skulle vilja ha ett par till hästar smile

180 Inlägg
26 maj 2006
Det finns flera saker att göra. Satsa på grövre extractorgrenrör samt ett insug av bättre modell, t.ex. från lexmaul. Vassare kamaxlar är också att rekomendera. Det man då bör satsa på är kamaxlar från t.ex. EMEM, en kamaxel som heter Z27 på insugsidan och Z7 på avgassidan verkar GSi ägare vara nöjda med. smile
Senast redigerat av kung1 (26 maj 2006)

671 Inlägg
26 maj 2006
Jag har en polare som har 230hk i sin GSI motor. Men då är det separata spjällhus, extraktorgrenrör, programmerbart sprut. Portat topp, nya kolvar, stakar och vev.

Fartdåre
286 Inlägg
26 maj 2006
Känner man ärligt av ca 15 extra hk??.. För jag har själv funderat på att chiptrimma den åtminstonde fast kmr det att vara värt?

381 Inlägg
26 maj 2006
SaNelito skrev:
Känner man ärligt av ca 15 extra hk??.. För jag har själv funderat på att chiptrimma den åtminstonde fast kmr det att vara värt?

jo 15 hk på en sån liten bil tror ja att man kanske märker. Men stod tyvärr inget om hur mkt nm som de gav. Igentligen de som e intressant juh.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 maj 2006
tveksamt mkt tveksamt om man känner av 15hk får ju räkna bort drivline förlust och då var det 10hk helt plötsigt....ska du ha skillnad kostar det flis....Porta/Plana/Kammar/Grenrör/och chip så börjar det kännas effekt skillnad....

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 augusti 2006
hej, vill har upp lite effekt i audin min, det är en Audi a4 1.6l -95 och ja ska inte ha nån värsting precis, men en liten pigg å rolig bil hade jag tänkt smile det jag har tänkt på  är:
Sportavgas
Chip
Öpper luftfilter, vad mer kan jag tänka på för inte allt för stora pengar? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

10 287 Inlägg
20 augusti 2006
Tyvärr så ger det du räknar upp knappt något alls. Fräckare ljud - that´s it. Chippet är rent försäljningstrick och kostar bara pengar.

Verkligheten är att hästkrafter kostar pengar. Punkt. Massor med pengar. Och en såpass motorsvag bil du har är i princip helt lönlös att ge sig på.

Kalla mig för vilka fula ord du vill eller tyck att alla måste få prova på - men jag tycker att det är bättre att berätta sanningen än att komma med blå dunster.

Spara pengarna, bit ihop, jobba ett par år och köp något som är vettigt från grunden.

/Göran

Mäki skrev:
hej, vill har upp lite effekt i audin min, det är en Audi a4 1.6l -95 och ja ska inte ha nån värsting precis, men en liten pigg å rolig bil hade jag tänkt smile det jag har tänkt på  är:
Sportavgas
Chip
Öpper luftfilter, vad mer kan jag tänka på för inte allt för stora pengar? smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 652 Inlägg
20 augusti 2006
Sharky skrev:
Tyvärr så ger det du räknar upp knappt något alls. Fräckare ljud - that´s it. Chippet är rent försäljningstrick och kostar bara pengar.

Verkligheten är att hästkrafter kostar pengar. Punkt. Massor med pengar. Och en såpass motorsvag bil du har är i princip helt lönlös att ge sig på.

Kalla mig för vilka fula ord du vill eller tyck att alla måste få prova på - men jag tycker att det är bättre att berätta sanningen än att komma med blå dunster.

Spara pengarna, bit ihop, jobba ett par år och köp något som är vettigt från grunden.

/Göran

Mäki skrev:
Sportavgas
Chip

precis som sharky säger så är det ovärt . ok ett avgassystem men de låter bara mer .
fast vill man ha mer effekt så är det billigate att byta upp sej till en turbobil, då finns mkt mer o göra .

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2006
Sharky skrev:

/Göran

Mäki skrev:
Sportavgas
Chip

hehe smile Jag lyssnar hellre på det du säger smile de ända jag tänkt mig var en pigg bil, motorn var inte tänkt alls från början, men tar nog ett sportavgas å ett filter mest för ljudet iställe smile men eftersom du är van med detta så lyssnar jag på dig smile tack för rådet, men då är alltså chippet bara å ignorera?! smile

2 652 Inlägg
20 augusti 2006
men inget som kostar LITE som många alltid vill att de ska göra .

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2006
precision skrev:
men inget som kostar LITE som många alltid vill att de ska göra .

näe =/ tyvärr

10 287 Inlägg
20 augusti 2006
Chip på i princip alla sugmotorer är rena försäljningstrick om vi pratar hästkraftökning. Det finns vissa undantag (tex nyare Volvo med 140Hkr motorn) men dom är ytterst sällsynta.

Dock kan chip till sugmotorar löna sig på ett annat sätt och det beror på att vissa bilar har orginalprogram som är onödigt feta - framför allt på dellast, och därmed kan man sänka bränslekostnaderna med ett chip.
Men då måste man VETA att det är så på just din bil. Dvs inte fråga försäljaren för du kan ju gissa vad han säger.....

/Göran

Mäki skrev:
men då är alltså chippet bara å ignorera?! smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 augusti 2006
Sharky skrev:
Chip på i princip alla sugmotorer är rena försäljningstrick om vi pratar hästkraftökning. Det finns vissa undantag (tex nyare Volvo med 140Hkr motorn) men dom är ytterst sällsynta.

Dock kan chip till sugmotorar löna sig på ett annat sätt och det beror på att vissa bilar har orginalprogram som är onödigt feta - framför allt på dellast, och därmed kan man sänka bränslekostnaderna med ett chip.
Men då måste man VETA att det är så på just din bil. Dvs inte fråga försäljaren för du kan ju gissa vad han säger.....

/Göran

haha joo, vet du någonstans man kan kolla upp det annars? ja e liksom ganska ny med bilar smile

Direktör
305 Inlägg
20 augusti 2006
2500 kr för 15 hästar är ett dyrt chipp, skulle inte lägga dom pengarna på det då jag nästan kan garantera att det finns bättre chipp att satsa på, Att byta kamaxel ger bättre sus på högre varv, men du ska vara medveten om att bilen kommer att vara slöare på låga varv, innebär att du måste trycka på bilen mer och slitaget kommer att öka...... Ingen nyhet att man ska byta olja och filter oftare i trimmade bilar så kostnaderna ligger ju inte bara i delar.......

Speed limit are only for pussy

Sök