3853
Sök

Slutsteg samt basinkoppling , lite hjälp tack!

6 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
tjenare

har aldrig hållt på me slutsteg o bas lådor förut så ja e riktigt dålig på den fronten o skulle behöva lite hjälp!

har läst lite på nätet men fattar inte till 100 ännu, det jag undrar är vad allt ska gå till. Ska koppla steget till en 12" baslåda och till mina 2 6*9 i hatthyllan men fattar inte riktigt!
Alltså ja menare det finns ju

-Hi lever input vad kopplar man in där ?
-low level samma där vad för nått och vad ska de gå till ?
- Speakers "R" + och - på ena siden "L" + och - på andra va kopplar man där?
sen finns de även en stor skum kontakt där de står DIN input på va e de ?
och så undrar jag om dehär me Bridged och normal också, finns en knapp på ena sidan av steget där man kan välje mellan dessa två?

SKIT SCHYST om nån kunde hjälpa mig lite me detta!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2009
Vad är det för steg som det handlar om? Låter som ett lite äldre ett då nya steg inte har någon DIN-ingång. Hur som helst så Hi/Low level input är helt enkelt ingångar, alltså där kopplar du in signalen så ska till basen/högtalarna. Om du har lågnivåutgång på stereon så drar du en kabel från den till Low-level input på steget, om du inte har lågnivåutgångar på stereon så får du istället dra kablar för stereons högtalarutgångar till stegets High-level input.

Speakers R+/- & L+/- är högtalarutgångarna, alltså där du koppla in dina högtalare/bas. Nu vet jag inte vad det är för steg du har så det är svårt att säga exakt hur du ska koppla här. Men släng upp nån bild på anslutningarna eller namnet på steget så ska vi nog kunna hjälpa dig med det här! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vad är det för steg som det handlar om? Låter som ett lite äldre ett då nya steg inte har någon DIN-ingång. Hur som helst så Hi/Low level input är helt enkelt ingångar, alltså där kopplar du in signalen så ska till basen/högtalarna. Om du har lågnivåutgång på stereon så drar du en kabel från den till Low-level input på steget, om du inte har lågnivåutgångar på stereon så får du istället dra kablar för stereons högtalarutgångar till stegets High-level input.

Speakers R+/- & L+/- är högtalarutgångarna, alltså där du koppla in dina högtalare/bas. Nu vet jag inte vad det är för steg du har så det är svårt att säga exakt hur du ska koppla här. Men släng upp nån bild på anslutningarna eller namnet på steget så ska vi nog kunna hjälpa dig med det här! smile

ok nu vet man lite mer i allafall tack för de smile

du har rätt det är ett gamalt steg , det är säkert inge bra men fick de av en polare så ja tänkte varför inte:P, det är ett gamalt Diplomat steg, finns bilder under projekt på min profil smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2009
Okej, enligt vad jag kan se på dom bilderna så är det möjligt att köra steget i stereo eller mono läge (står inget om tri-mode) så kör basen på det (och ställ knappen på "bridged") och så driver du 6x9orna på stereon istället. smile Hur ser strömanslutningarna ut på steget?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Okej, enligt vad jag kan se på dom bilderna så är det möjligt att köra steget i stereo eller mono läge (står inget om tri-mode) så kör basen på det (och ställ knappen på "bridged") och så driver du 6x9orna på stereon istället. smile Hur ser strömanslutningarna ut på steget?

aha ok smile , men går det inte att driva 6x9orna på steget också då ? tycker de e lite dåligt tryck i dom tongue
Strömanslutningen, asså de sticker ut En fet röd kabel, En fet Svart och en lite mindre orange kabel precis bredvid den där high level input smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2009
Tror inte att det går att driva 6x9orna också, beror på ifall steget klarar så kallat tri-mode (mono och stereo samtidigt), men dom blir ju egentligen överflödiga då du använder en baslåda. Okej men då är ju strömanslutningen fixad iaf då. smile Röd bör vara +, svart - och orange remote.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Tror inte att det går att driva 6x9orna också, beror på ifall steget klarar så kallat tri-mode (mono och stereo samtidigt), men dom blir ju egentligen överflödiga då du använder en baslåda. Okej men då är ju strömanslutningen fixad iaf då. smile Röd bör vara +, svart - och orange remote.

aha ok , jaja skit samma då
aa men precis så långt fatta till och me ja wink

aja Ett Jävla tack för hjälpen i allafall får ge mig på det där snart ! tackar tackar !!

Sök