3695
Sök

Golf Vr6 Vs volvo 850 t5

453 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Okej men annars om man ska bygga avgasrör kan man kanske köpa rör osv på biltema sen bygga så likt man kan med orginal som mall, bara att man har grövre rör då och fixa en annan ljudämpare?

Egenföretagare
999 Inlägg
22 september 2009
Timjoh skrev:
Okej men annars om man ska bygga avgasrör kan man kanske köpa rör osv på biltema sen bygga så likt man kan med orginal som mall, bara att man har grövre rör då och fixa en annan ljudämpare?

Går utmärkt, det är ett ganska enkelt system med få böjar.
Själv kapade jag bort mittburken och ersatte med två böjar och ett rör.

German Engineering
9 083 Inlägg
23 september 2009
Hur går det med billetandet? Hoppas att mina tips hjälpte angående Golf VR6 smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

453 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Ja absolut! smile tack så mkt! Jo har hittat en vr6 98a 16 mil lite stylad sådär gjort den servicen där kamremen byttes osv, så är den kvar när mina pengar kommit så ligger den ju klart på topp! Är det 190 hk i dom nyare alltså jämför en 93 med en 98?

Sen vet du vad man kan få tag i färdigbyggt halvsats till vr6 98?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 september 2009
Simons har färdiga satser te vr6

C H E V R O L E T <3

453 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
tjena hittat en vr6 som jag tycker värkar vettig.
Har inte fott något svar från säljaren men antar att den är kvar, ska ringa sen tror jag.

Kanske någon här på garagets bil?

http://www.blocket.se/goteborg/Golf_VR6 … 20&w=3

skriva vad ni tycker, är den rost och inga stora repor/bulor på den elle missljud osv så värkar den ju helt okej elle? kamremen är ju bytt vid 16 000 mil-

806 Inlägg
26 september 2009
Timjoh skrev:
Har inte fott något svar från säljaren men antar att den är kvar, ska ringa sen tror jag.

skriva vad ni tycker, är den rost och inga stora repor/bulor på den elle missljud osv så värkar den ju helt okej elle? kamremen är ju bytt vid 16 000 mil-

Men varför vr6?

806 Inlägg
26 september 2009
brukar inte kamkedjan ge sig på dessa **** bilar runt 20k mil?

453 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
Timjoh skrev:

men varför vr6?

vill ha en liten bil som inte är jätte slö.

Det du skrev över här att dom brukar ge sig vid 20 000 mil bror nog på hur man kör bilen men sen ska den ju vara bytt vid 16 mil så sen ny har ju då bara gott 4000 mil.

Men fler får gärna veta som har en vr6 själv eller kan mkt om dom, var bara någon jag hittade på blocket smile
Senast redigerat av Timjoh (26 september 2009)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 september 2009
Timjoh skrev:
kamremen är ju bytt vid 16 000 mil-

att varken du eller säljaren vet att det är dubbla kamkedjor på den gör mig orolig...  hmm

och kedjan "ska" inte bytas vid 16000mil finns ingen intervall när den ska bytas utan glidskenorna är i plast och blir nötade = kedjan rasslar när den rasslar byter man kan ske efter 100,000mil eller 10,000mil beroende på hur hårt och välskött motorn är...

453 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Okej är inte insatt på vr6 därför jag frågar här i tråden.

Båda kam kedjorna och glidskenorna är bytta.
Senast redigerat av Timjoh (26 september 2009)

Sök