Opel rekord 1900 -69 (avställd sen 92) Uppdatering 26/7

dedline
10 augusti 2009 · 143 Inlägg

Förstår ej varför folk blir rädda av lite rost de går alltid och fixa ju tongue

Volvo 740 T5 "740 T5" (1988)
TERTIO
12 augusti 2009 · 34 Inlägg

rost!... tålamod,en bra svets och material kan man rädda många gamla pärlor som denna opel! Härligt projekt!

//Tertio//
Knugcab
12 augusti 2009 · 5 111 Inlägg

Jag har också en sån här fast en HT... Man blir ju sporrad när man ser att nån räddar en sedan som verkar vara i sämre skick... Bara PVn och mercan blir klara så ska jag sätta igång. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
snackcalahan
12 augusti 2009 · 482 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jag har också en sån här fast en HT... Man blir ju sporrad när man ser att nån räddar en sedan som verkar vara i sämre skick... Bara PVn och mercan blir klara så ska jag sätta igång. wink

hehe skönt att man kan få andra att rädda dessa klenoder, HT är snyggare men tror fan att den vi har är ovanligare idag.

just real power
no turbo shit
snackcalahan
12 augusti 2009 · 482 Inlägg

Det har inte hänt så mycket dom senaste veckorna nu på grund av att vi har varit bort resta och nu börjat jobba igen men snart så ska det grejas lite mer tänkte ha som mål att all rost ska va svetsad innan vintern.

just real power
no turbo shit
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
12 augusti 2009 · 1 594 Inlägg

Men jösses... Inte illa ment men du har inte funderat på att gå en svetskurs? Med tanke på hur dålig Opeln är så måste det lagas mycket mer seriöst än vad dina bilder visar.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
snackcalahan
12 augusti 2009 · 482 Inlägg

hotrodder skrev:
Men jösses... Inte illa ment men du har inte funderat på att gå en svetskurs? Med tanke på hur dålig Opeln är så måste det lagas mycket mer seriöst än vad dina bilder visar.

Jo vet att det inte är så seriösa lagningar, Jag gör det här tillsamans med två styckna och dom vill helst bara få bilen igenom besiktningen och det är inte jag som svetsar men dom som svetsar är utbildade tongue I och med att det är sambons bil så har jag inte allt för mycket att säga till om, Jag tänkte först att vi skulle göra allt mycket seriöst plocka ner hela bilen o blästra men men.... det blir aldrig som man tänkt sig

just real power
no turbo shit
BalvBam っ◕‿◕)っ
13 september 2009 · 102 Inlägg

Påminner ganska mycket om min rekord jag köpte för någon vecka sedan, fasst inte lika mkt rost på min dock. Detta projekt ska följas big_smile

I reject your reality and substitute my own!
jimmy_mattsson
13 september 2009 · 170 Inlägg

Jag kan tipsa om att googla opelskrot så ska det finnas en bra skrot som har mycke delar till gamla oplar

BalvBam っ◕‿◕)っ
26 september 2009 · 102 Inlägg

Lite update vill vi ha big_smile

I reject your reality and substitute my own!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang