Hej jag har en fundering på att använda min laptop för att koppla in den till min saab 9000 och med hjälp av den see alla felkåder man kan få och see annat och kanske chiptrimmningar
Någon som vet va det är fr program och kabel jag ska ha tag i i så fall ?
Om du har obd kontakt så tror jag elmscan fixar det. Dom har både programvara och interface. Annars så är det väl digimoto som klarar av att läsa många bilar och vad jag vet så fungerar digimoto med elmscan interface också. Lycka till
Om du har obd kontakt så tror jag elmscan fixar det. Dom har både programvara och interface. Annars så är det väl digimoto som klarar av att läsa många bilar och vad jag vet så fungerar digimoto med elmscan interface också. Lycka till
Ok Kan du ge lite adresser till
och nej jag har ite en sådan kabel men söker effter en eller om man kan göra en skjälv
Skulle gärna villja få tag i programmet du sa se vart man kan ladda ner det
digimoto finns att ladda ner som demo på www.digimoto.com och passande interface från elmscan finns att handla på flera sajter i sverige..testa att googla lite. Annars så finns hela paketet med elmscan hos några återförsäljare i sverige men jag tror dom är rätt så dyra.
Sen finns det väl alltid lite fula sajter på nätet där man kan få fullversioner av programmen, men som sagt interfacet får man nog köpa.
Du får läsa av kod vid diagnos uttaget fram i motorrummet, lite pyssel med lampa och stänga av och slå på tändning m.m. Och felkoderna får du kolla upp i tabell. Alltid mycket jobb att läsa av koder på så gamla bilar, antar att saab verkstan har något instrument som passar, men törs inte spekulera i om det finns att få tag på. Tror att saab införde odb kring 1995 på sina bilar också. Bara att bita i det sura