3583
Sök

Program för att läsa av sin saab 9000 ?

355 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Hej  jag har en fundering på att använda min  laptop för att koppla in den till min saab 9000
och  med hjälp av den see alla felkåder man kan få  och  see annat  och  kanske  chiptrimmningar

Någon som vet va det är fr program  och kabel jag  ska ha tag i i så fall ?

Mvh: Mathias

37 Inlägg
21 augusti 2006
Om du har obd kontakt så tror jag elmscan fixar det.
Dom har både programvara och interface.
Annars så är det väl digimoto som klarar av att läsa många bilar och vad jag vet så fungerar digimoto med elmscan interface också.
Lycka till smile

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
jag vet inte hur det är med saab men jag kan läsa av felkoder mm i min obd :S .

355 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
mikro skrev:
Om du har obd kontakt så tror jag elmscan fixar det.
Dom har både programvara och interface.
Annars så är det väl digimoto som klarar av att läsa många bilar och vad jag vet så fungerar digimoto med elmscan interface också.
Lycka till smile

Ok Kan du ge lite adresser till

och nej jag har ite en sådan kabel  men söker effter en  eller om man kan göra en skjälv

Skulle gärna  villja få tag i programmet du sa  se vart man kan ladda ner det

37 Inlägg
21 augusti 2006
digimoto finns att ladda ner som demo på www.digimoto.com och passande interface från elmscan finns att handla på flera sajter i sverige..testa att googla lite.
Annars så finns hela paketet med elmscan hos några återförsäljare i sverige men jag tror dom är rätt så dyra.

Sen finns det väl alltid lite fula sajter på nätet där man kan få fullversioner av programmen, men som sagt interfacet får man nog köpa.

355 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Nu vet jag inte villken kabel som passar saab 9000 från 1992

hittar mycket men från 2000 oc inte saab bara Black Man's Weakol ( BMW ) och andra sad

37 Inlägg
21 augusti 2006
Jag tycker mig se enligt autodata att du inte har odb2 anslutning utan du får kolla blinkningar med felindikeringslampa.

355 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Ok så det går inte att på smidigare set då ?

lite jobbigt att tyda måserkåd

eller jag vet inte hur det blinkar

Det som blinkar är CE ( Check Engine )

har inte läst av kåder innan

37 Inlägg
21 augusti 2006
Du får läsa av kod vid diagnos uttaget fram i motorrummet, lite pyssel med lampa och stänga av och slå på tändning m.m.
Och felkoderna får du kolla upp i tabell.
Alltid mycket jobb att läsa av koder på så gamla bilar, antar att saab verkstan har något instrument som passar, men törs inte spekulera i om det finns att få tag på.
Tror att saab införde odb kring 1995 på sina bilar också.
Bara att bita i det sura sad

Sök