3675
Sök

Xenonhjälp, (bild)

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#1
tja!

har provat att söka på forumet, men hittar inte riktigt det jag söker..

Köpte xenon HID paket från scstyling i april och inte orkat ta tag i det förän nu när det är så mörkt ute jämnt..

jag köpte ett helt kit och behöävde tydligen ett extra motstånd, har försökt att koppla ihop allt (tror jag gjort rätt).

såg sen att det är två kontakter som jag inte har någon aning om vart dom ska in.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91739/772212_8h7m7m.jpg

någon?


Team Strin.se
48 Inlägg
27 september 2009
#2
plus och minus in i lampsockeln?

Team Strin.se

1 867 Inlägg
27 september 2009
#3
Stämmer, det är strömmatning och ska kopplas i den ursprungliga lampkontakten.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#4
Aha, så det är där strömmen kommer in, "förflyttas" sen till ballasten, omvandlas och sedan ut i xenonlampan?

Passar det rakt av?
Senast redigerat av Andy_Harding (27 september 2009)


2 982 Inlägg
27 september 2009
#5
de ska sitta i den pluggen du haft på halogenlampan


50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#6
Får springa ut i garaget och kika lite.. Förhoppningsvis slipper jag plocka loss hela lampan, då måste jag lyfta bort fronten först (bra jobbat, audi) och det har jag inga verktyg för just nu..

ballasten och sådär, måste den sitta på ett torrt ställe eller kan den sitta ganska öppet i motorrummet?


2 982 Inlägg
27 september 2009
#7
kan sitta öppet men så att den sitter fast. du vill inte att den hamnar blarnd remmarna etc. sätt den så att den sitter fast smile


Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 september 2009
#8
Andy_Harding skrev:
Får springa ut i garaget och kika lite.. Förhoppningsvis slipper jag plocka loss hela lampan, då måste jag lyfta bort fronten först (bra jobbat, audi) och det har jag inga verktyg för just nu..

ballasten och sådär, måste den sitta på ett torrt ställe eller kan den sitta ganska öppet i motorrummet?

Ballasterna på en av mina xenonsatser har varit under vattenytan i typ en halvtimme en gång (djupt vatten och motorstopp hmm ) Dom sitter nu i min bruksbil o funkar finfint ett år efter denna händelse... Så sätt dom där det passar rent praktiskt bara.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

50 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#9
Nu kopplade jag in dem. När jag sätter igång lamporna så står dom och blinkar i kanske 30 sek, sen slocknar dom.. vad är det för fel?


95 Inlägg
28 september 2009
#10
Vad har du för bil?

50 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#11
En a3... Har kommit på att om bilen står med avstängd motor och tändningen på så funkar dom, men startar man motorn så blinkar dom och slocknar..
Senast redigerat av Andy_Harding (28 september 2009)


en armad bandit
63 Inlägg
28 september 2009
#12
är likadant i kompisens passat med halv ljus automatik. men när man vrider om vredet till halvljusen så slutade dom och blinka smile


50 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#13
740_Hannu skrev:
är likadant i kompisens passat med halv ljus automatik. men när man vrider om vredet till halvljusen så slutade dom och blinka smile

Det är samma här, men hur är det när han startar bilen?

Vrider jag om till halvljuset manuellt spå funkar det, men startar jag sedan bilen så börjar dem blinka. Vad kan jag göra, och vad behöver jag?


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 september 2009
#14
Du får nog montera ett relä till strømmen in i ballastern. Førmodligen ger den inte full strøm ut till lamporna om du inte sätter på ljuset.

Relät skall ha strøm rätt ifrån batteriet å styras av strømen som va ut till den vanliga lampan. møjligen får du då glødlampsfel i displayen.

Om du har CAN stryda ljus bør du nog køpa ett xenon kitt avsett før canbus Finns på Xenonkungen om jag inte minns fel.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

50 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#15
JaggaChafen skrev:
Du får nog montera ett relä till strømmen in i ballastern. Førmodligen ger den inte full strøm ut till lamporna om du inte sätter på ljuset.

Relät skall ha strøm rätt ifrån batteriet å styras av strømen som va ut till den vanliga lampan. møjligen får du då glødlampsfel i displayen.

Om du har CAN stryda ljus bør du nog køpa ett xenon kitt avsett før canbus Finns på Xenonkungen om jag inte minns fel.

När jag köpte kittet fick jag köpa två externa motstånd som skulle motverka varningsmeddelandena.
Vad är det för relä jag behöver?

Någon som har lust att rita en liten gullig bild i paint hur jag ska koppla? Är inte den som har koll på el..


308 Inlägg
28 september 2009
#16
prova att koppla bort det motståndet du fick till då? Om det nu är så att dom får för lite ström..


Med.lem
3 759 Inlägg
28 september 2009
#17
YipYip skrev:
prova att koppla bort det motståndet du fick till då? Om det nu är så att dom får för lite ström..

Låter som en smart ide, att dom flimmrar brukar tyda på att dom inte får nog med ström/jord.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

50 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#18
Mr_EmCom skrev:
YipYip skrev:
prova att koppla bort det motståndet du fick till då? Om det nu är så att dom får för lite ström..

Låter som en smart ide, att dom flimmrar brukar tyda på att dom inte får nog med ström/jord.

När jag kopplade in dom på ena sidan testade jag att ta bort motståndet. Ingen skillnad. Spelar det någon roll när jag bara hade kopplat in ena sidan?


308 Inlägg
28 september 2009
#19
Nä det ska nog inte göra någon skillnad. Men det låter väl som att själva antändningsexplosionen funkar men att gasen inte antänds? Vet dock inte vad det beror på. Kontakta säljaren.


50 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#20
Monterade samma kit på en volvo s60 igår, funkar prima där. Dock säger lampvarningen ifrån.. Hittade ett kit på xenonkungen som är byggt för a3, får köpa det istället..



Sök