2941
Sök

Calibra för hög tomgång..va kan de va för fel?

15 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#1
Calibra 2,0 16v
gick inte igenom bes. Co-halt förhöjd tomgång, för hög.
vad kan de va för fel?

642 Inlägg
28 september 2009
#2
Vad fick du för värden exakt? Skriv gärna de andra värdena också.


892 Inlägg
28 september 2009
#3
Som DanneJ säger, skriv ut alla värden du fick från besiktningen. Skriv gärna exakt var det är för bil också, alltså motortyp.

Du kan få mycket hjälp här på forumet med just den här typen av frågor, men du måste tillhandahålla nog med info för att vi ska kunna hjälpa dig... wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

4 682 Inlägg
28 september 2009
#4
läs ut felkoder, skulle kunna vara Lmm.

15 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#5
co-halten var 0.7

892 Inlägg
30 september 2009
#6
Du är inte direkt uttömmande. Du måste ge mer konkret data, annars kan du lika gärna fråga hur många löv det finns i skogen...

Kan du skriva ner alla värden, alltså CO, CO 2500, HC och Lambda. Som jag sa kan du gärna skriva upp motortyp i bilen, om du är osäker kan du gå hit och fylla i fälten, så ska du kunna se det där.

I övrigt då, går bilen som den ska? Är bilen välservad med fräsch olja/filter och bra tänddelar?

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 915 Inlägg
30 september 2009
#7
Vad har du för felkoder ?
http://www.calibrateamsweden.se/artikla … nheter.pdf

Vad fick du för avgasvärden på besiktning ?

När servade du bilen sist ?
Går den bra annars ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

183 Inlägg
30 september 2009
#8
Som sagt läs ut felkoder eller kom med mer exakta värden=)
Generellt sätt så är det oftast Lmm som spökar på callorna eller dra över slangarna med lite startgas till att börja med.


entusiast.
45 Inlägg
30 september 2009
#9
på min calibra 2.0 16v var det exakt samma fel, fick dock felkoden på verkstad att man måsta byta strömfördelare eller nått, skulle gå loss på 800€ på opel verkstad så sålde.. var rostig.. men det var "låg spänning i strömfördelarn" eller något liknadande, sen misstänkte jag att nån packing kanske va slut i motorn.. men inte så dyrt och fixa om man gör allt själv o letar på soptipp..

892 Inlägg
30 september 2009
#10
Men grabbar, hög CO-halt kan ju bero på vafan som helst. Värt att gissa då...
Killen måste ju återkomma med mer info. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd


Sök