3982
Sök

Volvo 945 turbo går ojämnt efter renovering

Fri fart för ett fritt folk!
14 344 Inlägg
29 september 2009
Sharky skrev:
Du är inte ensam som har gjort den missen. Nu vet du att när någon annan har bytt Volvo röd-motor eller renoverat så är alltid första kontrollfrågan "har du satt svänghjulet rätt".

/Göran

Plankpojk skrev:
svänghjulet satt grymt fel

mm detta är verkligen standard felet på dessa vagnar när någon släppt svänghjulet smile

Kör fort så hinner inget hända...

Jävel
2 018 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Du är inte ensam som har gjort den missen. Nu vet du att när någon annan har bytt Volvo röd-motor eller renoverat så är alltid första kontrollfrågan "har du satt svänghjulet rätt".

/Göran

Plankpojk skrev:
svänghjulet satt grymt fel

Ja man lär sig så länge man lever big_smile, och dedär är förhoppningsvis ett fel jag aldrig behöver göra om smile, tack för hjälpen allihop:)

You got to risk it, to get the biscuit :)

Jävel
2 018 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Idag så har jag kollat så att alla tryckslangar satt rätt, o även bytt ut små vakuumslangar men bilen går fortfarande skit när laddtrycket kommer. Så ja kollade stiften, o dom var kritvita nu.. Så äre soppapumpen som gett upp eller hur är det nu? Jag ska byta bränslefilter imorn, något mer jag ska kolla på?

1 915 Inlägg
29 september 2009
Börja med att byta bensinfilter.
Är det samma fel efter det så mät bränsletrycket.
Kan vara som så att bensinpumpen inte orkar med, om den är dålig.
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Tandsti … stift.html
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark … log.html#1

Plankpojk skrev:
Idag så har jag kollat så att alla tryckslangar satt rätt, o även bytt ut små vakuumslangar men bilen går fortfarande skit när laddtrycket kommer. Så ja kollade stiften, o dom var kritvita nu.. Så äre soppapumpen som gett upp eller hur är det nu? Jag ska byta bränslefilter imorn, något mer jag ska kolla på?
Senast redigerat av larsson.m (29 september 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Jävel
2 018 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
Börja med att byta bensinfilter.
Är det samma fel efter det så mät bränsletrycket.
Kan vara som så att bensinpumpen inte orkar med, om den är dålig.
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Tandsti … stift.html
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark … log.html#1

Plankpojk skrev:

Japp tackar, tänkte göra det imorn. Då är det bara att byta pump eller? Börjar bli en jävulskt dyr bil detta wink

1 915 Inlägg
30 september 2009
Är pumpen dålig så bör den bytas.
Kom att tänka på en sak till.
Bränsletrycket bestäms av BTR´en, ska vara 3bars tryck, trycket ökar i samband med att laddtrycket ökar.
Är BTR´en trasig så blir det fel bränsletryck...

Så gissar på trasig BTR eller bränslepump.. (Om det inte är filtret som är tätt)
Senast redigerat av larsson.m (30 september 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Jävel
2 018 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
BTR- bränsletrycksregulator.. ellerhur? Jag får kolla det också idag:) tack igen!

1 915 Inlägg
30 september 2009
Japp, det stämmer big_smile

Plankpojk skrev:
BTR- bränsletrycksregulator.. ellerhur? Jag får kolla det också idag:) tack igen!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Jävel
2 018 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Tjenare allihopa. Idag har jag funktionstestat BTR:en med goda resultat, även pumpen var i toppskick, o har bytt o pillat med så grymt mycket så att det inte är sant. Men nu äntligen går bilen som den ska big_smile, tack så hemskt mycket för hjälpen allihopa, det hade aldrig gått annars big_smile

Sök